Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 29 -9-2013

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 29 -9-2013

Bericht door erikcreugers » ma sep 02 2013 3:00 pm

Ik heb deze activiteit ook al gemeld bij de rubriek fotowandelingen, maar voor diegenen die NIET willen meewandelen, alleen deelname met een bezoek aan de Alfa Bierbrouwerij is ook mogelijk !

Datum:
zondag 29 september 2013
Aanvang:
13.30 uur (er zijn twee mogelijkheden voor de rondleiding 13.30 en 16.00 uur, echter gezien de reistijd van velen kies ik voor de eerste mogelijkheid)
Waar:
ALFA Brouwerij
Thull 15-19
6365 AC Schinnen

Het lekkerste bier van Nederland wordt in het hart van Limburg gebrouwen. Leden van de Nikon Club Nederland zijn van harte welkom in het proeflokaal gelegen bij de opwellende bronnen waar Joseph Meens de brouwerij in 1870 stichtte en proef de smaak van de verschillende Alfa Bieren. De brouwerij is gelegen in een prachtig lommerijke, heuvelachtige omgeving. In het sfeervolle proeflokaal beleven jullie de Limburgse gemoedelijkheid op z'n best en ervaren jullie de verfijnde kwaliteit en de unieke smaak van de Alfa Bieren; Edel Pils, Super Dortmunder en Oud Bruin. Afhankelijk van het seizoen ook Bokbier en Lentebok. (Overigens is Alfa Edel Pils ook verkrijgbaar in handige 20 liter vaten).

Museum en bioscoop
In het museum komt het oude brouwerij tot leven.
Tijdens de rondleiding in het brouwerijmuseum maken jullie onder andere kennis met het eerste lagervat uit 1870 en historische brouwerijmateriaal en -apparatuur. Historische beelden over de Alfa brouwerij en het huidige bereidingsproces van het Alfa bier kunnen jullie zien op een 7 meter breed scherm in de bioscoop bij het museum.

Brouwerijbezoek: Programma rondleiding
Ontdek de Bron en maak kennis met de gulle smaak van het natuurzuiver Alfa Bier.
't Beer van Limburg dát preuf ste!

Het programma van ca.2,5 uur ziet er als volgt uit:

• Ontvangst met koffie/thee en Limburgse vlaai in het proeflokaal.

• Nieuwste film met historische beelden over de ALFA Brouwerij en het huidige bereidingsproces van het ALFA Bier kunnen jullie zien op een 7 meter breed scherm in de bioscoop bij het museum.

• Korte uiteenzetting van de historie van de brouwerij met een bezoek aan de ALFA Bron.

• Rondleiding door diverse afdelingen met uitleg over het brouwproces.

• Proeverij van de ALFA Bieren met hartige hapjes.

• Leuke attentie bij het vertrek.

Het Brouwerijbezoek is toegankelijk voor hulpbehoevende met uitzondering van de rondleiding in de brouwerij.

Kosten per persoon € 9,75 (inclusief vlaai, rondleiding, proeverij)

Wat nemen jullie mee?

• Camera, lenzen, volle batterijen en lege geheugenkaartjes
• Goede zin
• Iemand die de BOB is....

Wat nemen jullie mee naar huis?

• Volle geheugenkaartjes
• Lege batterijen
• De leuke attentie die jullie van Alfa krijgen

Inschrijven kan tot 19 september! In verband met het verplichte reserveren.
Mail naar info@erikisonline.nl als je mee gaat. Dit is het makkelijkste voor mij omdat ik dan beslist van alle deelnemers een mail ontvang. Ik wissel een dezer dagen namelijk van internetprovider.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 29 -9-2

Bericht door erikcreugers » zo sep 22 2013 11:12 am

Helaas waren er voor het bezoek aan de brouwerij te weinig geïnteresseerden. Welgeteld 1! Ik organiseer het hele jaar door deze rondleiding icm een fotowandeltocht. Dus volgende keer beter.
Het minimum deelnemers is 20 wil Alfa op zondag een rondleiding inplannen. Ik probeer nu tussen kerst en nieuwjaar weer een rondleiding te plannen. Ik hou jullie op de hoogte.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 22 2013 4:36 pm

Tja, ik zou best mee gegaan zijn als het wat dichter in de buurt zou zijn. Alfa is mijn favoriete bier...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » zo sep 22 2013 8:10 pm

Oh, dat geeft niet Patrick. Ik plan het hele jaar deze rondleidingen, dus volgende keer beter?

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”