Mijn eerste plaatjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kimberly van V

Mijn eerste plaatjes

Bericht door Kimberly van V » do sep 19 2013 11:22 am

Hoi hoi,

Heb mijzelf net voorgesteld in het daarvoor bestemde deel van het forum, hier wat van mijn eerste plaatjes
Deze heb ik gemaakt met mijn 15-300, op een hondenheide in Huizen..ik heb deze pas en ben nog heel erg aan het zoeken en wennen aan deze lens :)
1. Dit is het hondje van een vriendin, jammer dat zijn staartje niet scherp is
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Deze twee honden stonden een aardig stukje verder op dus even mijn zoom kunnen testen ;)
Afbeelding
5. Een zwammetje op een boom
Afbeelding

Ah vond nog wat plaatjes die ik al online heb staan, deze heb ik met mijn kitlensje 18-55 gemaakt, het zijn nogal wat standaart plaatjes maar toch :) ;
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Qua kwaliteit niet mijn beste foto..maar zoals ik in mijn voorstel berichtje vertelde, mijn katertje is niet altijd even blij met mijn foto sessies van hem;
Afbeelding

JW17
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mijn eerste plaatjes

Bericht door JW17 » do sep 19 2013 2:13 pm

Leuke serie, met een voorkeur voor 2, 4, en 5.
Het is een grappig portret van het hondje met een uitgestoken tong waar het baasje best blij mee zal zijn, de stoeiende honden staan er ook mooi op en bij de zwammen is de scherpte van de zwammen en de onscherpe achtergrond mooi gelukt. Bij de zwammen vind ik het een beetje jammer (is niet heel storend) dat de onderkant van de zwammen er wel helemaal op staat en de linkerkant net niet. Ik vind of beide kanten niet of beide kanten wel er op, wat mooier, maar dat is smaak!
Groet,
JW

Kimberly van V

Bericht door Kimberly van V » do sep 19 2013 2:20 pm

Dank je voor je reactie JW17!
Ik ga daar zeker eens opletten met het uitsnijden van foto's..
En het baasje was inderdaad heel erg blij, zo blij dat meneer met zijn tong en al nu op een canvas in huis bij haar hangt ;)

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » do sep 19 2013 2:43 pm

Hoi Kimberly,

leuke plaatjes hoor!
Foto 4 vindt ik erg leuk, maar vooral foto 8 vindt ik erg leuk (jammer dat het 'boogje' er NET niet op staat).

Daarnaast vindt ik de 'kleuring' van de 18-55 echt een stuk mooier (er van uitgaande dat je nog niet aan bewerking van de beelden hebt gedaan?).

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Kimberly van V

Bericht door Kimberly van V » do sep 19 2013 3:08 pm

Hoi Danny,

Het valt me nu pas op wat je zegt over die kleuren!
Nou moet ik wel zeggen dat de dag van de vlinders een stuk zonniger was dan de dag met de hondjes, maar inderdaad zijn die kleuren veel feller/duidelijker.

gr Kim

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”