Hoi forum leden,
Dit is de eerste keer dat ik hier een bericht neer zet.
Ik had me al langer aan gemeld.
Ik heb een vraag.
Ik schiet regelmatig met mijn Nikon D50 in RAW foto's.
Als ik mijn foto's dan op de pc bekijk staat de Kleur temperatuur en de tinten helemaal niet goed.
Ik moet ergens in mijn camera iets kunnen veranderen wat de kleur beterft,heeft mij iemand gezegd die met Canon fotografeert.
Weet iemand wat ik bedoel,en waar ik iets kan veranderen?
Ik kan het niet vinden.
Groetjes Ryjan
kleuren
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ryan,
Ik heb zelf geen D50, dus ik weet niet precies wat er allemaal in te stellen valt. Heb je al gekeken wat de witbalansinstelling is bij je RAW-opnames? Op de A(uto)-stand moeten de meeste foto's er redelijk uitkomen. Bij lamplicht heb je niet genoeg aan de A-instelling van de witbalans. Die foto's worden dan te geel.
Wat gebeurt er met de kleuren als je op je computer het RAW-bestand omzet naar een JPEG-bestand?
groet,
Karel
Ik heb zelf geen D50, dus ik weet niet precies wat er allemaal in te stellen valt. Heb je al gekeken wat de witbalansinstelling is bij je RAW-opnames? Op de A(uto)-stand moeten de meeste foto's er redelijk uitkomen. Bij lamplicht heb je niet genoeg aan de A-instelling van de witbalans. Die foto's worden dan te geel.
Wat gebeurt er met de kleuren als je op je computer het RAW-bestand omzet naar een JPEG-bestand?
groet,
Karel