Help me..

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Help me..

Bericht door Christhaa » di okt 08 2013 10:23 pm

Het is een beetje een shock van wat jullie normaal van mij zien :D
Eerlijke mening?
De halve nagellak bewust laten zitten.. ik vond het passen.
Mijn favo is 2.. vandaar ook de tittel die straalt dat uit..

Foto1:
Afbeelding

Foto2:
Afbeelding
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Help me..

Bericht door jan » di okt 08 2013 10:29 pm

Vindt 1 veel beter bij de titel passen dan 2.
2 Is te gemaakt en lijkt eerder iets voor Halloween en heeft in mijn beleving niets met de hulproep te maken.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » di okt 08 2013 10:36 pm

Ik vind het - eerlijk gezegd - vlees noch vis... OF je doet fashion, of je doet een thema zoals je naam aan geeft, foto 1 komt het meest in de buurt maar de vuist en de ogen 'kloppen niet'... Mijns inziens dan, ik zou dan een vertwijfelde blik en een verkrampte hand beter vinden passen. Wel weer een echt Christhaa-idee!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » di okt 08 2013 10:36 pm

Helemaal eens met Jan, ik ga ook voor foto 1.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

ReneG
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di okt 08 2013 10:51 pm

Belichting is netjes (al zal er wel weer iemand beginnen over de rechthoekige softbox reflecties in de ogen bij foto 1, vind ik overigens hier niet storend :D), de compositie op zich ook. 1 beeld het onderwerp goed uit en het is duidelijk wat je wilt zeggen. Foto 2 vind ik ook niet zozeer bij het onderwerp passen, het lijkt teveel op een model dat aan het poseren is. Dat is meer een contrast/conflicterend iets dan een statement.

Dat gezegd hebbende, beide foto's kwamen bij mij meteen een beetje onecht over. Het duurde even voor ik doorhad waar dat aan lag, en dat is de makeup. De kleur klopt aardig, maar het gehele oppervlak is donker, meestal loopt het uit naar een donkerblauwe tot gelige plek aan de randen, het houdt niet zo abrupt op. En dit soort 'extreme' blauwe ogen (ik heb er al redelijk wat gezien) gaan vaak gepaard met zwelling en de blauwe plek loopt dan meestal ook over het ooglid. En op foto 2 is vooral de 'uitloper' naar onderen (dat lijkt meer op uitgelopen makeup) wat het onecht maakt. Het kan overigens zijn (ik twijfel) gezien foto 2 dat het ooglid wel enigszins is meegeschminkt, maar dan komt het er qua belichting niet goed uit (zeker niet op foto 1).

Ik zeg daarmee overigens niet dat het slechte makeup is, absoluut niet. Maar ik had wel meteen zoiets van 'ik snap wat je wilt uitbeelden, maar dit klopt op de een of andere manier niet'. Persoonlijk zou ik (met een soort prothese of vulmiddel) een soort zwelling aan laten brengen. Of (misschien iets geloofwaardiger) de makeup wat minder doen. Laat een groot deel van de rand meer naar geel en blauwig uitlopen in plaats van dat hele donkere. Een wat subtieler blauw oog maakt de foto misschien ook wat geloofwaardiger. Google misschien ook eens op 'black eye' afbeeldingen.
Laatst gewijzigd door ReneG op di okt 08 2013 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » di okt 08 2013 10:52 pm

Foto 1. Voor iemand die hulp nodig heeft kijkt ze wel erg zelfvertrouwd/bewust in de camera.
Foto 2. De mond is meer sensueel dan die van iemand in nood... Ik zou dan eerder geloven dat ze bedoeld: "Help mijn mascara is uitgelopen".
in mijn DoKa zie ik niets...

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » wo okt 09 2013 1:09 pm

heb eigenlijk 1 vraag, waarom diafragma 2.8??
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”