Belichting is netjes (al zal er wel weer iemand beginnen over de rechthoekige softbox reflecties in de ogen bij foto 1, vind ik overigens hier niet storend

), de compositie op zich ook. 1 beeld het onderwerp goed uit en het is duidelijk wat je wilt zeggen. Foto 2 vind ik ook niet zozeer bij het onderwerp passen, het lijkt teveel op een model dat aan het poseren is. Dat is meer een contrast/conflicterend iets dan een statement.
Dat gezegd hebbende, beide foto's kwamen bij mij meteen een beetje onecht over. Het duurde even voor ik doorhad waar dat aan lag, en dat is de makeup. De kleur klopt aardig, maar het gehele oppervlak is donker, meestal loopt het uit naar een donkerblauwe tot gelige plek aan de randen, het houdt niet zo abrupt op. En dit soort 'extreme' blauwe ogen (ik heb er al redelijk wat gezien) gaan vaak gepaard met zwelling en de blauwe plek loopt dan meestal ook over het ooglid. En op foto 2 is vooral de 'uitloper' naar onderen (dat lijkt meer op uitgelopen makeup) wat het onecht maakt. Het kan overigens zijn (ik twijfel) gezien foto 2 dat het ooglid wel enigszins is meegeschminkt, maar dan komt het er qua belichting niet goed uit (zeker niet op foto 1).
Ik zeg daarmee overigens niet dat het slechte makeup is, absoluut niet. Maar ik had wel meteen zoiets van 'ik snap wat je wilt uitbeelden, maar dit klopt op de een of andere manier niet'. Persoonlijk zou ik (met een soort prothese of vulmiddel) een soort zwelling aan laten brengen. Of (misschien iets geloofwaardiger) de makeup wat minder doen. Laat een groot deel van de rand meer naar geel en blauwig uitlopen in plaats van dat hele donkere. Een wat subtieler blauw oog maakt de foto misschien ook wat geloofwaardiger. Google misschien ook eens op 'black eye' afbeeldingen.