Yizu schreef:Roel, zien er zeker goed uit!!
Zou ze alleen wel recht zetten.......
Ik wist dat deze reactie zou komen.
Wanneer staat een foto recht/horizontaal?
Wanneer de horizontale delen,horizontaal staan of wanneer de verticale delen,verticaal staan. Dit is geometrisch een hoek van 90 graden. Dus als één van die dingen juist is dan staat het andere automatisch ook goed.
Bij alle foto's staan de verticale delen, palen,trapleuningen e.d. verticaal. Als je de horizontale delen, reclame borden(boarding) horizontaal gaat zetten dan staan de spelers schuin en de verticale delen niet meer verticaal.
Dat de boarding schuin, niet horizontaal, staat heeft te maken met de dieptewerking omdat ik vanaf de achterlijn schuin het veld in fotografeer.
Wanneer je de boarding op b.v. foto 2 en 3 horizontaal zet dan staan de spelers die rechtop staan scheef alsof het de Costa Concordia is.
Dus mijn vraag luidt: Wat neem je als uitgangspunt voor horizontaal (foto rechtzetten)?
Ik vind dat de vaste delen van het stadion (b.v. de rode leuningen in de achtergrond) de bepalende factor is voor horizontaal/verticaal. Dat is voor mij de enige referentie of een foto schuin staat of juist niet. Anders zou het stadion er uitzien als de toren van Pisa.
Maar dat is hoe ik horizontaal/verticaal beschouw.
Groeten Roel.