Sony's D800E concurrent
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Sony's D800E concurrent
We hebben lang naar Canon zitten kijken, en vergelijken.
En nu komt Sony opeens uit het niets met een Full Frame 36MP ILC camera.
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas blijft men altijd een stapje achter met de collectie objectieven, maar dit is toch wel een gewaagde zet.
Terwijl Nikon (en Canon) weer met de volgende itteratie met een hoger getalletje komt, laten de andere partijen toch steeds weer mooie innovaties zien.
En nu komt Sony opeens uit het niets met een Full Frame 36MP ILC camera.
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas blijft men altijd een stapje achter met de collectie objectieven, maar dit is toch wel een gewaagde zet.
Terwijl Nikon (en Canon) weer met de volgende itteratie met een hoger getalletje komt, laten de andere partijen toch steeds weer mooie innovaties zien.
Re: Sony's D800E concurrent
Je wilt toch geen Sony hebben........ toch? 
Hartelijke groet!
Loek

Hartelijke groet!
Loek
-
- Forumlid
En waarom zou iemand geen Sony willen hebben?
De NEX serie behoort tot de beste ILC's op de markt, als dit het full frame vervolg wordt, dan belooft dat veel goeds.
De NEX serie behoort tot de beste ILC's op de markt, als dit het full frame vervolg wordt, dan belooft dat veel goeds.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Indrukwekkend concept en specs. Jammer dat Nikon onnodig ontwikkelingstijd en geld heeft besteed aan de tot mislukken gedoemde Nikon 1-serie. Dat hadden ze beter aan meer toekomstzekere concepten kunnen besteden.
-
- Forumlid
Dat is een misplaatste opmerking, het is een geheel nieuw systeem, waarvoor ze nieuwe lenzen moeten uitbrengen.Helaas blijft men altijd een stapje achter met de collectie objectieven
Ze beginnen met 5 lenzen, geen wonder dat ze "achter" liggen. Ze liggen in dit geval juist voor op alle concurrentie.
Je kunt trouwens al je Nikon lenzen ook op deze sony adapten, en met focuspeaking prima uit de voeten.
Het is al een jaartje bekend dat Sony hier mee bezig was, dus zo plotseling is het ook weer niet, ze zijn zelfs bezig met een sensor-shift camera waarbij alle lenzen plots autofocus hebben... ook de oude nikon lenzen zonder AF dus

Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
-
- Forumlid
Nou, bij de oude Alpha systemen waren de objectieven ook altijd het struikelpunt.
Het waren er niet veel, en de wat geavanceerdere waren peperduur.
Je kon dan wel je toevlucht nemen tot de Minolta's AF's maar die waren toch minder van kwaliteit.
Ik ken toch wel wat mensen die van hun Apha zijn overgestapt op Nikon of Canon, omdat het Sony "ecosysteem" te beperkt en te duur was. Ze waren gelokt met de "VR-in de body, dus geen dure objectieven nodig" marketing leus, maar in praktijk bleek dat toch tegen te vallen.
Nu zie je ook weer dat een 50mm prime bijna $1000 moet kosten. Het mag dan wel een Zeiss zijn, maar het is een hoop geld, als je ziet dat de Nikon versie minder als €200 kost.
Je kon dan wel je toevlucht nemen tot de Minolta's AF's maar die waren toch minder van kwaliteit.
Ik ken toch wel wat mensen die van hun Apha zijn overgestapt op Nikon of Canon, omdat het Sony "ecosysteem" te beperkt en te duur was. Ze waren gelokt met de "VR-in de body, dus geen dure objectieven nodig" marketing leus, maar in praktijk bleek dat toch tegen te vallen.
Nu zie je ook weer dat een 50mm prime bijna $1000 moet kosten. Het mag dan wel een Zeiss zijn, maar het is een hoop geld, als je ziet dat de Nikon versie minder als €200 kost.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Eens met de bovenstaande tekst van yzf1kr. In eerste instantie zijn deze nieuwe Sony's vooral interessant voor diegenen die een lichtgewicht full frame camera willen combineren met allerlei (van diverse fabrikanten) kekke, oudere manual focus objectieven. Enigszins geforceerd maar zie het als een poor man's Leica. Een digitale camera, ook een Leica van € 8.000 is nu eenmaal in 5 a 7 jaar oud technisch achterhaald. En wellicht ook voor filmgebruik, ik ben geen kenner van video specs maar traditioneel is Sony sterk in video.
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik vind het absoluut een interessante camera, zeker i.v.m. de combinatie gewicht-prestaties, ben zeer benieuwd naar de prestaties en de lenzen.
Zou de A7 niet eerder een D610 en de A7R een D800/D800E concurrent zijn? Als de prijzen een beetje zakken misschien een mooie camera voor mijn lieve vrouw
Dit komt trouwens niet uit het "niets", hij was (net als de D610) al langere tijd "voorspeld".
Zou de A7 niet eerder een D610 en de A7R een D800/D800E concurrent zijn? Als de prijzen een beetje zakken misschien een mooie camera voor mijn lieve vrouw

Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Clublid
Vraag me af hoe hij in het gebruik gaat zijn. Er zijn genoeg mensen die problemen hebben om he maximale uit een D800 te halen. Wat gaat dat worden met een camera die veel lichter is en zo'n resolutie?
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het Alpha systeem is niet oud, het bestaat nog steeds en Sony blijft erin investeren. Jammer alleen dat ze helemaal overgegaan zijn op de SLT-techniek. Het objectievenaanbod van Sony zou ik eerder interessant noemen (24/2 Zeiss, de 135 STF en 135/1.8j Zeiss bijvoorbeeld). De Minolta AF's herbergen een aantal zeer goede en interessante objectieven die zeker niet minder van kwaliteit zijn (28/2, 35/2, 85G, 100/2, 100/2.8softfocus en 200/2.8 ).yzf1kr schreef:Nou, bij de oude Alpha systemen waren de objectieven ook altijd het struikelpunt.
LoekF schreef:Je wilt toch geen Sony hebben........ toch?
Hartelijke groet!
Loek
Och, ik wel.
Ben van Nikon "heel goed spul" overgestapt naar Nikon 1. Had problemen met de evf (ik ben (multifocus) brildrager) en heb voor Sony NEX gekozen, Eerst een NEX7, maar teveel kleurfouten en DUS een NEX6 waar ik HEEL tevreden mee ben. vooral de wifi (remote via IPad) is waanzinnig mooi.
In heb uiteraard niets tegen Nikon (integendeel), maar begrijo niet waarom jij Sony onder de grond wilt stampen.
Willem.
- John'47
- Forumlid
Op R&D gebied steekt Sony met kop en schouders uit boven de meeste andere merken.
Sony brengt dan ook wel vaker heel vernieuwende producten uit. Maar Nikon en Canon hebben nu eenmaal de markt in handen waar vooral de pro's shoppen. Ze hebben voor vakmensen dan ook erg veel en erg mooie spullen te koop. Veel variatie in body's en lenzen. En wat dat betreft heeft Sony nog een lange weg te gaan.
Sony brengt dan ook wel vaker heel vernieuwende producten uit. Maar Nikon en Canon hebben nu eenmaal de markt in handen waar vooral de pro's shoppen. Ze hebben voor vakmensen dan ook erg veel en erg mooie spullen te koop. Veel variatie in body's en lenzen. En wat dat betreft heeft Sony nog een lange weg te gaan.
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Cees
- Forumlid
Had afgelopen week nog een seminar van een professional bij wie binnenkort een 15-tal clubleden ook op bezoek gaan.
Hij is van Canon overgestapt op Sony en is uitermate tevreden.
Hij is van Canon overgestapt op Sony en is uitermate tevreden.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Michele
- Forumlid
- Contacteer:
De camera's wel, maar de objectiefjes??? oeioeioei....yzf1kr schreef:En waarom zou iemand geen Sony willen hebben?
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat Sony objectieven en (een groot deel van de dslr) camera's gebouwd wordt door Minolta? Sony heeft die firma destijds overgenomen om eindelijk in de fotomarkt actief te kunnen worden.JanJacob schreef:Het Alpha systeem is niet oud, het bestaat nog steeds en Sony blijft erin investeren. Jammer alleen dat ze helemaal overgegaan zijn op de SLT-techniek. Het objectievenaanbod van Sony zou ik eerder interessant noemen (24/2 Zeiss, de 135 STF en 135/1.8j Zeiss bijvoorbeeld). De Minolta AF's herbergen een aantal zeer goede en interessante objectieven die zeker niet minder van kwaliteit zijn (28/2, 35/2, 85G, 100/2, 100/2.8softfocus en 200/2.8 ).yzf1kr schreef:Nou, bij de oude Alpha systemen waren de objectieven ook altijd het struikelpunt.
- dogo
- Forumlid
Eerste foto's van de Sony A7R met de 55mm F/1.8 (Phoblographer)
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen