het is zo ver hij is getest.
wat mij opvalt is als je hem naast de 16-85 en de 18-105 zet met dan wel dezelde body b.v. de d7100.
die geeft m.i. het meest weer wat het objectief wel en niet in huis heeft vanwege sensor( het zijn dx objectieven)
dat de kwaliteit niet zo heel erg veel verschil weer geeft.
natuurlijk de 18-105 heeft plastic mouth de andere twee metaal.
op grond van deze test vraag ik me in rede af in hoevere het reeel is dat hij drie keer zo duur is dan de 18-105 vr, ondanks zijn plastic mouth..
Bert Harry
test 18-140 vr dexo mark
Re: test 18-140 vr dexo mark
Heeft iemand al enige ervaring met dit objectief?
Er wordt o.a. in de DxOMark test gesproken over distortion, maar hoe ziet dat er uit in de praktijk? is de distortion duidelijk zichtbaar op de foto of stelt het weinig voor? Ik heb nog geen voorbeeld foto's gezien.
Ik denk erover om een D7100 aan te schaffen evt. met kitlens, de 18-140 of de 18-105.
Groet,
Martijn
Er wordt o.a. in de DxOMark test gesproken over distortion, maar hoe ziet dat er uit in de praktijk? is de distortion duidelijk zichtbaar op de foto of stelt het weinig voor? Ik heb nog geen voorbeeld foto's gezien.
Ik denk erover om een D7100 aan te schaffen evt. met kitlens, de 18-140 of de 18-105.
Groet,
Martijn
Mag ik je een tip geven.Mvjordan schreef:Heeft iemand al enige ervaring met dit objectief?
Groet,
Martijn
Vergeet die AF S 18-105mm objectief.
Kijk dan beter naar een AF S 16-85mm objectief, of een Tamron 17-50mm NON vc objectief, waarvan de laatste een mooie combi is op de D7000.
Hier de foto's waarvan binnen in het station zonder flits is gemaakt, dit is de URL: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=51802" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
vergeet niet het 18-105 vr objectief betaalbaar en goede kwaliteit.
wel plastiik mouth, maar dat werkt prima, wellicht iets voorzichtiger hanteren bij wisselen.
de genoemde tamron is zeker niet slecht, maar komt pas in beeld waneer je het niet zo zeer zoekt in het zoombereik en breed inzetbaar.
als je voor lichtsterk gaat is dat wel een heel goede optie
mij maakt het niet uit maar een 18-50 is heel anders in te zetten dan de genoemde 18-105 of 18-140.
de 16-85 vr staat ook goed bekend maar voor mij net wat te kort.
de dexo test geeft geen al te grote verschillen tussen de drie objectieven
Bert Harry

wel plastiik mouth, maar dat werkt prima, wellicht iets voorzichtiger hanteren bij wisselen.
de genoemde tamron is zeker niet slecht, maar komt pas in beeld waneer je het niet zo zeer zoekt in het zoombereik en breed inzetbaar.
als je voor lichtsterk gaat is dat wel een heel goede optie

mij maakt het niet uit maar een 18-50 is heel anders in te zetten dan de genoemde 18-105 of 18-140.
de 16-85 vr staat ook goed bekend maar voor mij net wat te kort.
de dexo test geeft geen al te grote verschillen tussen de drie objectieven
Bert Harry
dank voor jullie reacties, ik denk er nog even over na.
@casanova
leuk die foto's van mijn woonplaats, met veel bekende onderwerpen
@casanova
leuk die foto's van mijn woonplaats, met veel bekende onderwerpen

Indien je in RAW werkt dan is het heel gemakkelijk de vertekening kwijt te raken. Dan kan wel ten koste van de scherpte gaan.