mooi of lelijk? Mislukt of toch niet?
mooi of lelijk? Mislukt of toch niet?
Wat vinden jullie van bijgaande foto? In eerste instantie vond ik hem mislukt, veel te veel ruis a.g.v. de hoge iso waarde (1600). Maar bij nader inzien vind ik het toch een mooie foto. Hij roept een bepaald nostalgisch gevoel bij mij op. EERLIJK ZEGGEN !

Persoonlijk vind ik hem veel te donker, en teveel ruis. Misschien is er nog iets met PS aan te repareren, ik heb hier meer wonderen zien gebeuren.
Maar nu het aller belangrijkste en dat is: indien deze foto bij jou een bepaald nostalgies gevoel oproept is hij voor jou geslaagd. Het is jouw creatie, compo , etc. Dat is het belangrijkste.
Suc6,
ALE
Maar nu het aller belangrijkste en dat is: indien deze foto bij jou een bepaald nostalgies gevoel oproept is hij voor jou geslaagd. Het is jouw creatie, compo , etc. Dat is het belangrijkste.
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Tsja, mislukt misschien, maar om Bob Ross te citeren: 'we don't make mistakes, we only have fortunate accidents'.
Ik vind het licht geweldig, en de ruis voegt in dit geval wel iets toe. Het licht is Rembrandt, de pose is als die van een engeltje van Michelangelo. Ik zou 'm zeker afdrukken, 's kijken wat het op papier doet.
Ik ben zo vrij geweest even snel wat aanpassingen te doen. Wat ruis verwijdert, bijgesneden, stukje groen van truitje weggehaald, iets opgelicht, beetje verscherpt. Al iets beter zo?
Groet, Henk

Ik ben zo vrij geweest even snel wat aanpassingen te doen. Wat ruis verwijdert, bijgesneden, stukje groen van truitje weggehaald, iets opgelicht, beetje verscherpt. Al iets beter zo?
Groet, Henk

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
niet mislukt
Zo zie je maar weer Mirella dat een ogenschijnlijk mislukte foto toch nog heel veel in zich heeft.
De bewerking van Lawrence is erg mooi, maar ook van Henk.
De foto een beetje uitsnijden doet al wonderen.
Succes met het maken van mislukte foto's
de resultaten vallen reuze mee.
Groetjes George
De bewerking van Lawrence is erg mooi, maar ook van Henk.
De foto een beetje uitsnijden doet al wonderen.
Succes met het maken van mislukte foto's

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Leuke foto om mee te expirimenteren (in fotosoep).
Het origineel is een drama...dus de uitdaging om er wel wat van te maken.
M.i. moet je hem omzetten naar Z-W...de kleurruis is niet mooi en in Z-W heb je wat meer ruimte om met de curves te spelen.
lichte delen op het voorhoofd overheerste teveel, op de fotobew. van Arabia...
Nog een variant...(zullen ze wel veeeeelll te donker vinden), gaat mij alleen om het contour van het gezicht.

Omzetten naar zwart-wit en de curve wat naar beneden halen, vierkant uitsnijden.
Het origineel is een drama...dus de uitdaging om er wel wat van te maken.
M.i. moet je hem omzetten naar Z-W...de kleurruis is niet mooi en in Z-W heb je wat meer ruimte om met de curves te spelen.
lichte delen op het voorhoofd overheerste teveel, op de fotobew. van Arabia...
Nog een variant...(zullen ze wel veeeeelll te donker vinden), gaat mij alleen om het contour van het gezicht.

Omzetten naar zwart-wit en de curve wat naar beneden halen, vierkant uitsnijden.
Laatst gewijzigd door SwederD70 op di sep 18 2007 10:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb jouw foto opgepakt en opgeslagen, bedankt voor het bewerken. Het resultaat is mooier dan het origineel. Kleur heeft wel mijn voorkeur t.o.v. zwart-wit, al waardeer ik zeer de actie van Arabia om de foto zo te laten zien. Foto's bewerken is iets wat ik nog eens moet leren.....H.M. schreef:Tsja, mislukt misschien, maar om Bob Ross te citeren: 'we don't make mistakes, we only have fortunate accidents'.Ik vind het licht geweldig, en de ruis voegt in dit geval wel iets toe. Het licht is Rembrandt, de pose is als die van een engeltje van Michelangelo. Ik zou 'm zeker afdrukken, 's kijken wat het op papier doet.
Groet, Henk
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Meteen toen ik de foto zag, dacht ik: Hoe zou hij zijn in zwart-wit!
Lawrence dacht er ook zo over kennelijk, grappig!
Ik ben er ook mee aan de slag gegaan en kijk toevallig weer bij het topic.....
Hey Sweder, kun jij gedachten lezen???
Dit had ik ervan gemaakt. Was inderdaad ook met de contouren aan de gang gegaan.

Lawrence dacht er ook zo over kennelijk, grappig!

Ik ben er ook mee aan de slag gegaan en kijk toevallig weer bij het topic.....
Hey Sweder, kun jij gedachten lezen???

Dit had ik ervan gemaakt. Was inderdaad ook met de contouren aan de gang gegaan.

Laatst gewijzigd door Riemke op di sep 18 2007 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.