Een dappere poging, zeker gezien je lichamelijke omstandigheden

Pas op voor je rug, paddenstoelen kunnen daar gevaarlijk voor zijn! Het is mij al meerdere keren in mijn rug geschoten tijdens het fotograferen van paddenstoelen.
Waar ik bij de foto's benieuwd naar ben, is hoeveel je eraan bewerkt hebt.
Ik vind het contrast in de foto's erg hoog en dat maakt de foto's onrustig. De achtergrond is bij vrijwel elke foto ook behoorlijk druk en dat komt het totaalplaatje niet ten goede.
De kunst bij het fotograferen van paddenstoelen ligt allereerst in het vinden van de juiste exemplaren. Als ik met paddenstoelen bezig ga zoek ik naar exemplaren die vrij van hun achtergrond staan. Als de achtergrond namelijk ver weg is, zal die ver buiten het scherptevlak vallen en dus onscherp worden, met een rustige foto tot gevolg.
Macrofotografie met een 35mm 1.8 is daarnaast ook nog weer iets aparts. Ik vergelijk het met wat ik met mijn 50mm doe, je moet anders gaan kijken. Je kan geen close-ups maken, dus wordt de omgeving belangrijk. Goed kijken naar wat er nog meer in je beeld komt is dan dus ook belangrijk. Maak daarnaast ook gebruik van de lichtsterkte van je lens en ga eens spelen met een beperkte scherptediepte. Mits goed gebruikt kan dat voor verrassende resultaten zorgen