In een ouder draadje las ik dat sterren die werden toegekend in View NX ook werden weergegeven in Lightroom.
Bij mij met View NX2 en Lightroom 5 krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dat een instelling of werkt deze combinatie niet?
Groet Cor
View NX2 en Lightroom 5
Re: View NX2 en Lightroom 5
Beste Cor
Deze twee moet je niet combineren
Maak een keuze welke je wilt gebruiken.
Persoonlijk zou ik dan voor LR kiezen. Daar zit je bibliotheek in en een RAW bewerking.
Die twee bijten elkaar
En voor je workflow is dat niet best
Deze twee moet je niet combineren

Persoonlijk zou ik dan voor LR kiezen. Daar zit je bibliotheek in en een RAW bewerking.
Die twee bijten elkaar

En voor je workflow is dat niet best

Dank voor je reactie.
Ik vind de bibliotheek functie van View NX2 wat prettiger en te gebruiken zonder dat de bestanden eerst geimporteerd of naar de juiste locatie moeten worden verplaatst.
Wanneer alles al gesorteerd is en op zijn plek staat is Lightroom wel de eerste keuze.
Gr. Cor
Ik vind de bibliotheek functie van View NX2 wat prettiger en te gebruiken zonder dat de bestanden eerst geimporteerd of naar de juiste locatie moeten worden verplaatst.
Wanneer alles al gesorteerd is en op zijn plek staat is Lightroom wel de eerste keuze.
Gr. Cor
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb dat niet gelezen maar gezien tijdens de Lightroom cursus in Amsterdam. Mijn foto's die ik met ViewNX bewerkt had en van een steraanduiding had voorzien, omgezet naar Jpeg stonden in Lightroom ook met dezelfde steraanduiding. Of het met Raw bestanden ook zo werkt weet ik niet.Knors schreef:In een ouder draadje las ik dat sterren die werden toegekend in View NX ook werden weergegeven in Lightroom.
Bij mij met View NX2 en Lightroom 5 krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dat een instelling of werkt deze combinatie niet?
Groet Cor
Dank voor je reactie Frans.
Misschien ligt het inderdaad aan het feit dat de NEF bestanden de sterren niet hebben meegekregen.
Misschien ligt het inderdaad aan het feit dat de NEF bestanden de sterren niet hebben meegekregen.
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zelf ben ik enthousiast Lightroom gebruiker.
ViewNX laat de focuspunten zien.
ViewNX gebruik ik nu eigenlijk alleen nog maar om te kijken welke focuspunten zijn gebruikt.
Wild gebruik van Lightroom.
Voor Lightroom heb ik een afzonderlijke catalogus gemaakt waarin ik foto's importeer die ik niet zelf heb gemaakt en/of niet wil importeren. Foto's staan hierin slechts tijdelijk, b.v. bewerkingen op foto's van deze site.
Eerst importeren.
Dat je je eigen foto's altijd moet importeren in Lightroom, vergt een 'strakker' beheer, voor mij is dit een voordeel. Eerst de foto's naar de juiste plek toe en dan pas bewerken met lightroom lukt het heel erg gemakkelijk deze om dit ook consequent te doen.
Jammer
Wat ik nog wel jammer vind aan lightroom dat je maar in een enkele catalogus tegelijker tijd kunt werken en dat wisselen niet snel gaat. Verder vind ik het jammer dat de metadata van de foto's niet in een 'file' per folder komen te staan, zodat je gemakkelijker met folders zou kunnen werken. (Verplaatsen en dergelijke). Lightroom maakt ook zeer veel files aan, wat lastig is voor de backup die bij mij door die extra files heel wat langer duurt. (Lightroom heeft een ondoorzichte folder structuur, dit maakt beheer lastiger).
Waar ik mij zorgen om maak.
Ik ben momenteel voor een aantal zaken afhankelijk van lightroom. (Dit omdat Lightroom zo'n goed pakket is). Zelf wil ik eigenlijk niet 'totaal' afhankelijk zijn van een enkel product.
Daarom is het wel interressant welke dingen er buiten lightroom ook nog werken.
(Flags/Sterretjes/kleurtjes/keywords en andere metadata in lightroom aangebracht).
ben
ViewNX laat de focuspunten zien.
ViewNX gebruik ik nu eigenlijk alleen nog maar om te kijken welke focuspunten zijn gebruikt.
Wild gebruik van Lightroom.
Voor Lightroom heb ik een afzonderlijke catalogus gemaakt waarin ik foto's importeer die ik niet zelf heb gemaakt en/of niet wil importeren. Foto's staan hierin slechts tijdelijk, b.v. bewerkingen op foto's van deze site.
Eerst importeren.
Dat je je eigen foto's altijd moet importeren in Lightroom, vergt een 'strakker' beheer, voor mij is dit een voordeel. Eerst de foto's naar de juiste plek toe en dan pas bewerken met lightroom lukt het heel erg gemakkelijk deze om dit ook consequent te doen.
Jammer
Wat ik nog wel jammer vind aan lightroom dat je maar in een enkele catalogus tegelijker tijd kunt werken en dat wisselen niet snel gaat. Verder vind ik het jammer dat de metadata van de foto's niet in een 'file' per folder komen te staan, zodat je gemakkelijker met folders zou kunnen werken. (Verplaatsen en dergelijke). Lightroom maakt ook zeer veel files aan, wat lastig is voor de backup die bij mij door die extra files heel wat langer duurt. (Lightroom heeft een ondoorzichte folder structuur, dit maakt beheer lastiger).
Waar ik mij zorgen om maak.
Ik ben momenteel voor een aantal zaken afhankelijk van lightroom. (Dit omdat Lightroom zo'n goed pakket is). Zelf wil ik eigenlijk niet 'totaal' afhankelijk zijn van een enkel product.
Daarom is het wel interressant welke dingen er buiten lightroom ook nog werken.
(Flags/Sterretjes/kleurtjes/keywords en andere metadata in lightroom aangebracht).
ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Bedankt voor je reactie Ben,
Lightroom voldeed tot nu toe prima maar ik vond View Nx2 best wel prettig werken.
Het lijkt me nu toch wel beter om bij 1 programma te blijven.
Lightroom voldeed tot nu toe prima maar ik vond View Nx2 best wel prettig werken.
Het lijkt me nu toch wel beter om bij 1 programma te blijven.