Mijn D50 - Hoge lichten
Mijn D50 - Hoge lichten
Hallo allen.
Zoals je uit mijn vraag wel kunt concluderen ben ik een beginner maar ach....toch maar stellen:
Als ik een foto heb gemaakt krijg ik op mijn display (als preview dus) een foto te zien met allemaal aan en uitgaande segmenten...dus zwarte gedeelten die flikkeren -> hoge lichten ofzoiets.
Hoe krijg ik dat weer uit want in het begin (zo'n 4 weken geleden) had ik dat niet en ik vind het irritant.
Alvast bedankt voor de adviezen.
Zoals je uit mijn vraag wel kunt concluderen ben ik een beginner maar ach....toch maar stellen:
Als ik een foto heb gemaakt krijg ik op mijn display (als preview dus) een foto te zien met allemaal aan en uitgaande segmenten...dus zwarte gedeelten die flikkeren -> hoge lichten ofzoiets.
Hoe krijg ik dat weer uit want in het begin (zo'n 4 weken geleden) had ik dat niet en ik vind het irritant.
Alvast bedankt voor de adviezen.
@ Rob.
Nou, ik zou niet meteen een bericht posten als ik niet al de gebruiksaanwijzing doorploegd had...ik snap het gewoon niet en het staat er niet duidelijk in.
Ok, de handleiding is makkelijk en klantvriendelijk om de camera zover te krijgen dat hij gebruikt kan worden maar
1. je krijgt niet voldoende technische gegevens
2. dieper op de stof ingaan doet de handleiding niet bepaald.
Ik ben een beetje verbaasd dat je er meteen van uit gaat dat er geen handleiding gelezen wordt. Ik ben niet van de generatie die allerlei fora afstruint omdat ze te lui is om zelf iets te lezen
.
Dusseh...jump niet direct naar gevolgtrekkingen, want echt, die maak je zelf.
Wel bedankt voor je tip, ik ga kijken of het helpt.
Nou, ik zou niet meteen een bericht posten als ik niet al de gebruiksaanwijzing doorploegd had...ik snap het gewoon niet en het staat er niet duidelijk in.
Ok, de handleiding is makkelijk en klantvriendelijk om de camera zover te krijgen dat hij gebruikt kan worden maar
1. je krijgt niet voldoende technische gegevens
2. dieper op de stof ingaan doet de handleiding niet bepaald.
Ik ben een beetje verbaasd dat je er meteen van uit gaat dat er geen handleiding gelezen wordt. Ik ben niet van de generatie die allerlei fora afstruint omdat ze te lui is om zelf iets te lezen

Dusseh...jump niet direct naar gevolgtrekkingen, want echt, die maak je zelf.
Wel bedankt voor je tip, ik ga kijken of het helpt.
Is het niet 'pijltje links/rechts' ?Rob schreef:Los van het feit dat je beginner bent had je dit makkelijk kunnen zoeken in de gebruiksaanwijzing. Als je nu vraagt waar de hoge lichten functie voor is had dit beter op zijn plaats geweest.
Maar ik citeer uit mijn handleiding/hoofd : "probeer eens pijltje omhoog/omlaag"
Rob
'omhoog/omlaag' is om langs de foto's te scrollen.
Inmiddels heb ik het wiel uitgevonden
Het is me gelukt. Als je de cursor naar boven/beneden duwt krijg je allerlei info over een foto, inclusief de hoge lichten, waar ik op dit moment nog niets mee weet te doen, maar dat komt allemaal wel.
Ik wilde het gewoon weg hebben. En dat is gelukt.
Je moet zo'n camera gewoon leren kennen natuurlijk, en iedere keer kom je weer achter een ander foefje.
Leuk

Het is me gelukt. Als je de cursor naar boven/beneden duwt krijg je allerlei info over een foto, inclusief de hoge lichten, waar ik op dit moment nog niets mee weet te doen, maar dat komt allemaal wel.
Je moet zo'n camera gewoon leren kennen natuurlijk, en iedere keer kom je weer achter een ander foefje.
Leuk

Klopt maar ik heb het zelf wel uit de gebruiksaanwijzing gehaald en het duurde wel even voordat ik het gevonden had maar het staat erin. Vraag me niet meer waar. De conclusie baseerde ik ook op het feit dat het wel in de handleiding staat en dat je die dus niet diepgenoeg hebt doorgespit of er overheen gelezen hebtfoxyliz schreef:Inmiddels heb ik het wiel uitgevonden![]()
Leuk

Maar je probleem is weg en daar gaat het om, nog meer vragen ik ken hem inmiddels van binnen en van buiten de D50.
@Rob
Je hebt waarschijnlijk gelijk over dat zoeken in de handleiding maar ik heb het gewoon niet kunnen vinden en ik werd er gek van.
Gevolg is dat ik dan ook wat geprikkeld reageerde op je bericht. Sorry daarvoor.
Ik ben verder hartstikke blij met m'n D50 en als ik ergens mee zit op advies nodig heb zal ik je graag raadplegen.
Je hebt waarschijnlijk gelijk over dat zoeken in de handleiding maar ik heb het gewoon niet kunnen vinden en ik werd er gek van.
Gevolg is dat ik dan ook wat geprikkeld reageerde op je bericht. Sorry daarvoor.
Ik ben verder hartstikke blij met m'n D50 en als ik ergens mee zit op advies nodig heb zal ik je graag raadplegen.
Alsjeblieft
ff clicken echt de moeite waard
http://www.nikondigitutor.com/eng/d50/index.shtml
zoek hier bij exposure and bracketing
hier een uitleg over highlights
ff clicken echt de moeite waard
hier een uitleg over highlights
hey bedankt Bug322, erg informatief en leuk om te zien!BUG322 schreef: