Laat ik beginnen met te zeggen, dat ik heel blij zou zijn als ik deze foto's zelf zou hebben gemaakt.
Maar als je mij vraagt wat ik mooi en minder mooi aan de foto's vind:
- Gaaf beest, mooie compositie, jammer dat de slang niet scherp is van het puntje van zijn tong tot en met zijn ogen.
- Mooie timing, weer jammer dat maar alleen een stukje halverwege de kop scherp is.
- Scherpte bij deze foto vind ik mooi, maar de plaat voelt een beetje saai. Misschien als het insect niet precies in het midden staat, dat het dan sprekender wordt.
- Scherpte erg mooi. Alleen jammer van de vage bloem voor de neus van het insect. Misschien als de camera een fractie naar links of rechts verplaatst was, dat dan de bloem minder afleidend was geweest.
- Erg gaaf beest, mooi moment (sprong?), maar belichting, kleur en uitsnede vind ik niet super.
- Bij de duiven (3 stuks!) veel ruis (bewust? geeft wel sfeer), erg grijs en de bewegingsonscherpte vind ik afleidend.
- Zou het mooier hebben gevonden als (bijna) de hele bloem scherp was geweest.
- Weer een gaaf beest, maar verder een beetje niet zeggende foto.
Zoals je aan dit lijstje kun zien, ben ik geen liefhebber van makro foto's met hele kleine scherpte diepte.
Vaak vind ik het jammer dat het onderwerp maar voor een heel klein stukje scherp is.
Maar dat is een kwestie van smaak.
Hopelijk kan je wat met mijn mening/gevoel bij je foto's.
--
Hans