Eiffeltoren Parijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jvdheuvel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Eiffeltoren Parijs

Bericht door jvdheuvel » wo sep 19 2007 6:35 pm

Hallo allemaal,

Ik ben deze week weer in Parijs voor een training en dus mijn camera en statief mee om betere nachtfoto's te maken dan de vorige keer van de piramide bij het Louvre.

Gisterenavond heb ik de Eiffeltoren bezocht en ik wil hier graag weer wat foto's met jullie delen. Ze zijn (op de afmeting na) onbewerkt uit de camera gekomen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Ik hoor uiteraard graag wat jullie ervan vinden.

Groeten,

Joris.

P.S. Ik heb ergens anders ook al gelezen over het publiceren van foto's van de eiffeltoren met de flikkerende lichtjes, dus ik zal de foto's binnenkort weer offline halen. Ik wilde alleen even jullie mening over deze tweede poging van nachtfoto's.
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » wo sep 19 2007 6:51 pm

zo ! geen ruis of toch wel op een groter formaat ?
aardige foto's maar er zijn er al zo veel van de eifeltoren...

Groetjes, Dennis
:D

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid

Bericht door jvdheuvel » wo sep 19 2007 7:03 pm

Hoi Dennis,

Voor zover ik heb kunnen zien, is er inderdaad geen ruis.
Uiteraard zijn dit wel de betere foto's van de 63 die ik heb gemaakt.

Ik heb jaren geleden geprobeerd om de eiffeltoren er goed op te zetten terwijl het donker is, maar dat is toen niet gelukt. Nu ik wat meer over fotografie weet en ik toch in Parijs ben, wilde ik eens kijken of ik nu de ET er wel goed op zou kunnen krijgen.

Het is dus meer voor mezelf en om te oefenen met nachtfotografie dat ik fotos's van de ET heb gemaakt. Dus ik vroeg me af of er (afgezien van het feit dat er al zoveel van de ET zijn gemaakt) fototechnische op- en/of aanmerkingen zijn op de bovenstaande foto's....

Groeten,

Joris.
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo sep 19 2007 7:04 pm

3 doet het de rest is minde rqua compositie in mijn bescheiden ogen

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid

Bericht door jvdheuvel » wo sep 19 2007 7:15 pm

Dirk-Jan, heb je misschien opmerkingen over hoe ik er een betere compositie van kan maken? Op die manier leer ik er ook nog wat meer van natuurlijk.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo sep 19 2007 7:17 pm

'k vind ze eigenlijk nogal onscherp, heb je dit wel vanaf statief gedaan?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo sep 19 2007 7:49 pm

Beste Jvdheuvel

nr 3 vindt ik persoonlijk wat compositie omdat de Eiffeltoren er mooi centraal midden in beeld staat en de verhoudigng lucht tov het object prima is, de andere zijn te veel van het zelfde alleen onder andere hoeken, probeer eens recht onder de toren 9exact in het midden een foto te maken, dan krijgje een mooi effect en neem een objectief met veel bokeh en stel dusdanig scherp dat het scherpstel punt bij de eerste metalen verzamelpunt licht en probeer s'avonds een deel foto (moet dan wel met een grote telelens een deel van het lciht te maken

hoop dat je er wat aan hebt, en probeer zoveel mogelijk de camera scherp te stellen (juist diafragma en sluitertijd) (gewoon experimenteren) en schiet in NEF +JPEG basic dan kan je achteraf nog veel veranderen (tenmiste aan de nef)

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid

Bericht door jvdheuvel » do sep 20 2007 12:30 am

@Paparazi: Alle foto's zijn vanaf statief geschoten ja. Sommige met een langere sluitertijd, andere weer met een groter diafragma. Ik zou de gegevens erop moeten naslaan wat voor instellingen het precies zijn, maar het varieert van een sluitertijd van 1 tot iets van 0 seconden en een diafragma van F11 tot F22. De scherpte is op de originele foto's gewoon goed hoor, ik kan bijna iedere popnagel tellen en ook de staalconstructies zijn allemaal goed te zien. Alle foto's zijn met de 18-70mm kitlens gemaakt.

@Dirk-Jan: Ik heb wel gekeken of het mogelijk was om midden onder de ET een mooie foto te maken, maar vanwege het WK Rugby in Parijs, hangt er een gigantische ballon midden in het tweede gedeelte van de ET, zoals ook te zien is op foto's 1 t/m 4.

Helaas heb ik ook nog geen lichtsterk Tele-objectief en dat zal ook nog wel een tijdje duren vrees ik, gezien de hoge prijzen die je ervoor kwijt bent. Het eerstvolgende dat ik op mijn verlanglijstje heb staan is in ieder geval de Nikkor 70-300mm VR. Ik hoop daarmee in ieder geval al wat meer uit de voeten te kunnen met grotere afstanden.

Ik heb juist geprobeerd om wat andere composities te maken i.p.v. alles centraal op de foto te zetten... maar ik ben het wel met je eens dat foto 3 een van de betere is...

Robin

Bericht door Robin » do sep 20 2007 12:33 am

Ik zal binnenkort waarschijnlijk te boek gaan als "zeurpiet over copyrights", maar mochten jullie het nog niet weten .........

Er zit copyright op de in 2003 geplaatse belichting van de eifeltoren.

Bron: http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/uk/pr ... ml?id=2_10
Q : Is the publishing of a photo of the Eiffel Tower permitted?
A : There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SETE.

Uit een rechtzaak is reeds gebleken dat de copyright claim van deze belichting niet opgaat als je een breder gebied dan de eifel toren fotografeerd

jvdheuvel
Forumlid
Forumlid

Re: Eiffeltoren Parijs

Bericht door jvdheuvel » do sep 20 2007 12:42 am

@Robin:
Ik wist wel dat er iemand zou zijn die dit nog even wilde noemen, daarom heb ik in mijn openingspost reeds het volgende geschreven:
P.S. Ik heb ergens anders ook al gelezen over het publiceren van foto's van de eiffeltoren met de flikkerende lichtjes, dus ik zal de foto's binnenkort weer offline halen. Ik wilde alleen even jullie mening over deze tweede poging van nachtfoto's.
Bovendien is het, voor zover ik heb begrepen, geen enkel probleem om foto's van de toren te maken wanneer de lampjes flitsen, als je ze maar niet publiceert.

Groeten,

Joris.

Robin

Bericht door Robin » do sep 20 2007 12:59 am

Excuses totaal overheen gelezen :oops:

1) Inderdaad wat onscherp boven in (F4,5, exp 1/2" iets ongelukkig gekozen is mijn mening)
2) Stukken beter, jammer dat de verlichting linker poot niet net zover door loopt als rechts (kan jij niets aan doen)
3) Toppie !! Wel even recht zetten
4) Zelfde foto als 2, maar stukken beter qua belichting
5) Erg mooie compesitie !!
6, 7 en 8 vind ik iets minder.

Persoonlijk zou ik nooit op F22 gaan zitten.
Maar goed, blijft allemaal persoonlijk. Je maakt ze voor je zelf toch ! :-D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”