JJC JR-M wireless remote werkt niet wireless

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

JJC JR-M wireless remote werkt niet wireless

Bericht door Faiz » wo nov 06 2013 6:11 am

Hoi,

Ik heb in mei van dit jaar een JJC JR-M wireless remote gekocht voor mijn D7100, maar heb het volgende probleem.
Als ik de receiver aan de camera koppel en probeer met de transmitter op een afstand binnen de 10 meter een foto te schieten, dan gebeurt er niks. Als ik de transmitter aan de camera koppel (met hetzelfde draadje als waar de receiver aan vast zit) dan werkt ie wel (binnen de afstand van dat het kabeltje lang is natuurlijk :wink: ). In dat geval heb ik dus een bedrade afstandsbediening. Dat is opzich handig, maar wil hem ook wireless gaan gebruiken, want daar heb ik dat ding immers voor gekocht.

Ik heb de batterijen al omgewisseld tussen de receiver en transmitter, maar dat had gaf geen verbetering.
Wat ik wel heb gemerkt is, dat als ik de batterij opnieuw in de receiver plaats, het ledje 2x knippert en daarna niet meer. Dus de receiver maakt wel ergens contact met de batterij, maar niet continu. Het enige wat ik me kan bedenken, waar ik zelf wat aan kan doen voor ik contact op ga nemen met de leverancier, is dat het setje redelijk kritisch is met de batterijspanning. Ik ga het eens proberen met 2 nieuwe batterijtjes.

Toevallig meer mensen die hetzelfde probleem met deze set hebben ondervonden?

Faiz
Forumlid
Forumlid

Re: JJC JR-M wireless remote werkt niet wireless

Bericht door Faiz » wo nov 06 2013 6:56 pm

Nieuwe batterijtjes erin.. En raad es..... helemaal niks... Even de leverancier mailen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo nov 06 2013 8:35 pm

Dit type heb ik niet. Even opgezocht, maar met zo'n rode plastic glaasjes ervoor lijkt het mij om een infrarood remote type te gaan. Daar zou ik dus nooit voor gekozen hebben. Voor nauwelijks meer geld (via Ebay misschien wel hetzelfde bedrag) kun je een radiografisch type kopen waarvan de betrouwbaarheid een stuk groter is (tot pakweg 100 meter). http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=yo ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je het niet omruilen?
Vriendelijke groet, Léon Obers

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » wo nov 06 2013 8:55 pm

Ja, daar ben ik nu ook achter gekomen. Heb dat ding in mei gekocht, heeft het 1x gedaan.Bedraad werkt ie best ok. Ik moet de winkel nog even mailen of er wat te regelen valt. Misschien dat ik toch maar voor de wifi module ga, wrt10b of hoe dat ding mag heten.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo nov 06 2013 10:04 pm

Faiz schreef:Ja, daar ben ik nu ook achter gekomen. Heb dat ding in mei gekocht, heeft het 1x gedaan.
Ondanks dat zoiets relatief een goedkoop accessoire is, zit er wel garantie op. Hij moet het gewoon doen. Dus heb je er problemen mee, gewoon teruggaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”