Dus de vraag zou ik er goed aan doen om de tokina te vervangen voor de 10,5 fisheye van nikon? En als iemand linkjes heeft naar uitgebreide reviews van deze lens hoor ik het graag

snap sowieso niet dat je met 'n 28-xx uit de voeten kunt, je hebt veel te vaak groothoek te weinig met dat bereik; sinds de aanschaf van mijn eerste dslr heb ik mijn toenmalige kitlens 28-80 nooit meer gebruikt maar ben met de 18-70 gaan fotograferen tot ik onlangs de 17-55 heb aangeschaftBUG322 schreef:Ik heb ook nog de tokina 28-70 hij luisterd niet altijd maar geeft wel een scherp beeld en mooie kleuren,
Ik heb de tamron in mijn handen gehad vergeleken met mijn tokina ook een erg licht lensje
En de tokina groothoek is weer echt een mooie lens
Schaf ik de 17-50 aan dan maak ik mijn 28-70 overbodig
Als ik de 12-24 heb vang ik dat met een extra grote hoek op.
Geef maar een hint wat je er voor wilt hebben ik heb 350-400 te besteden als de koop van mijn kevertje door gaat.
Groetjes
dan ga je weer tekort komen en continu lenzen moeten wisselen, bij 17-55 heb je dat probleem niet en moet je alleen wisselen als je echt tele nodig gaat hebbenBUG322 schreef:Ja de vraag is ook een beetje heb ik 17-24a 28mm op F2,8 nodig
De extra groothoek lijkt me verder wel erg handig want op 18 mm kom ik eigenlijk ook altijd tekort lijkt me een geweldig lensje voor landschap natuur maar ook een klaslokaal wat je dan overzichtelijker kan weergeven etc.