3 HDR foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
martboven1994

3 HDR foto's

Bericht door martboven1994 » za nov 09 2013 4:15 pm

ik heb 3 verschillende HDR foto's alleen alle foto's heb ik 2 keer bewerkt.
ik hoor graag jullie reacties.
gr mart

1
Afbeelding

1.1
Afbeelding

2
Afbeelding

2.1
Afbeelding

3
Afbeelding

3.1
Afbeelding

iJoost

Re: 3 HDR foto's

Bericht door iJoost » za nov 09 2013 4:28 pm

(Ik zou niet moeten reageren op HDR, want ik vind die overdreven tone mapping niet meer dan een trucje wat weinig toevoegt aan de meestal weinig boeiende foto waarop het wordt toegepast.)

Maar in dit geval wil ik toch mijn lichte verbazing uitspreken dat je bij die eerste foto zowel de schaduwen hebt laten dichtlopen als de high lights hebt laten klippen.

Ehm... was het niet zo dat je met HDR dat nu juist probeerde te voorkomen? Hoe zit dat?

martboven1994

Bericht door martboven1994 » zo nov 10 2013 11:13 am

nee dat klopt. ik heb bij de eerste foto het principe HDR andersom gebruikt, om de schaduw partijen beter te kunnen controleren. ik heb dit ook gedaan om de focus echt op het gezicht te laten vallen.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » zo nov 10 2013 11:30 am

martboven1994 schreef:nee dat klopt. ik heb bij de eerste foto het principe HDR andersom gebruikt, om de schaduw partijen beter te kunnen controleren. ik heb dit ook gedaan om de focus echt op het gezicht te laten vallen.
Als je daar 1 foto had gebruikt en de clarity/helderheid een flink stuk omhoog had getrokken dan had je hetzelfde bereikt... desnoods met nog een beetje tegenhouden en doordrukken waar nodig.
Fin.

skinnybmw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door skinnybmw » zo nov 10 2013 5:44 pm

Meerdere manieren om dit effect te krijgen 8) Ik vind het geslaagd! Maar ik mis wel de bovenkant van de tooi bij 1 en 2...zonde.
- Nikon D7000 + Travor BP-D11
- Canon PowerShot SV-260 HS
- Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF
- AF-S Nikkor 18-105 1:3.5-5.6G ED VR
- Meike Speedlight MK-431
- Feisol CT-3441SB Rapid + CB-40D ballhead
- Redged RMA-432 Monopod
- Kata DR466

Flickr

oud0001

Bericht door oud0001 » zo nov 10 2013 9:12 pm

Ik vind ze niet mooi.
Ik denk ook dat je het doel van HDR hebt gemist.
HDR is bedoeld om een te contrastrijke situatie als het ware te comprimeren of wel de verschillen in de uitersten kleiner te maken.
Dat zie ik hier niet terug. Over de top tonemapping kan mooi en interessant zijn. Hier vind ik het niet mooi.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”