1

2

3

4

5

Misschien is de onscherpe voorgrond op foto 4 storend/verkeerd?
Ik vond het juist weer interessant om eens iets anders te fotograferen dan alleen het hoofd van het paard.
Nikon D3100, Tamron 70-300 mm
Sanddr schreef:Ik vind het prachtige foto's, met name #2 en #3 spreken mij aan.
Bij #4 vind ik de onscherpe voorgrond wel wat toevoegen, alleen mag daar iets vanaf worden gecropt naar mijn idee. Het leidt mij wat af van de hoeven van het paard.
Ik vind hem veel beter!HannahV schreef:Sanddr schreef:Ik vind het prachtige foto's, met name #2 en #3 spreken mij aan.
Bij #4 vind ik de onscherpe voorgrond wel wat toevoegen, alleen mag daar iets vanaf worden gecropt naar mijn idee. Het leidt mij wat af van de hoeven van het paard.
Dankje! Even gecropt:
Sanddr schreef:Ik vind hem veel beter!HannahV schreef:Sanddr schreef:Ik vind het prachtige foto's, met name #2 en #3 spreken mij aan.
Dankje! Even gecropt:
[link]http://farm8.staticflickr.com/7432/10784614945_cc9137d0be_c.jpg[/link]
Heel erg bedankt voor je tips! Foto 1 is inderdaad wat onscherp, ik zal proberen om binnenkort weer eens m'n camera mee te nemen naar de paarden/wedstrijden zodat ik wat meer met dat soort dingen aan de slag kan gaan.jac49 schreef:Vindt dat je dit voortreffelijk gedaan hebt " lekker met je eigen idee " creatief bezig zijn".
Bij foto een heb ik het gevoel dat je scherpte niet helemaal op de juiste plaats ligt? (net voor de achterhoeven van het paard).
Bij foto twee is dit een stuk beter.
Foto drie is erg mooi ,zelf had ik rechts nog een stukje vertikaal bijgesneden,om zo het oog iets meer uit het midden te halen ,ik moet er wel even bij zeggen dat dit erg persoonlijk is,hij is centraal ook mooi.
Foto vier ,Tja in eerste instantie denk je wat is dit !!! maar na in alle rust eens goed naar die foto gekeken te hebben ,kan ik niet anders zeggen ,dat je dit heel creatief en mooi gedaan hebt.
Foto vijf tenslotte is ook erg mooi ,een heel mooie uitsnede ,alhoewel ik zeker weet dat ook hier de meningen over verdeeld zullen zijn.
Dat je graag met scherpte-diepte speelt had je al in een ander Topic aangegeven , probeer dan wel de scherpte foto 1 en 2 op je hoofdonderwerp te leggen,en dat is zeker bij bewegende onderwerpen , zoals dravende , galopperende en springende paarden niet altijd makkelijk.