Paarden zwartwit

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
HannahV
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Paarden zwartwit

Bericht door HannahV » zo nov 10 2013 9:07 pm

Wat vinden jullie van deze foto's? Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk actie vast te leggen, of nou ja voor zover dat mogelijk is. Bij foto 3 heb ik geprobeerd om wat licht in het oog te 'vangen'.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Misschien is de onscherpe voorgrond op foto 4 storend/verkeerd?
Ik vond het juist weer interessant om eens iets anders te fotograferen dan alleen het hoofd van het paard.

Nikon D3100, Tamron 70-300 mm
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

Sanddr
Forumlid
Forumlid

Re: Paarden zwartwit

Bericht door Sanddr » zo nov 10 2013 9:16 pm

Ik vind het prachtige foto's, met name #2 en #3 spreken mij aan.

Bij #4 vind ik de onscherpe voorgrond wel wat toevoegen, alleen mag daar iets vanaf worden gecropt naar mijn idee. Het leidt mij wat af van de hoeven van het paard.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » zo nov 10 2013 9:20 pm

Sanddr schreef:Ik vind het prachtige foto's, met name #2 en #3 spreken mij aan.

Bij #4 vind ik de onscherpe voorgrond wel wat toevoegen, alleen mag daar iets vanaf worden gecropt naar mijn idee. Het leidt mij wat af van de hoeven van het paard.

Dankje! Even gecropt:

Afbeelding
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.

Sanddr
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sanddr » zo nov 10 2013 9:24 pm

HannahV schreef:

Dankje! Even gecropt:
Ik vind hem veel beter! :D

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » zo nov 10 2013 10:05 pm

Sanddr schreef:
HannahV schreef:

Dankje! Even gecropt:

[link]http://farm8.staticflickr.com/7432/10784614945_cc9137d0be_c.jpg[/link]
Ik vind hem veel beter! :D
:)

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » ma nov 11 2013 8:59 am

Hannah, je gaat met (paarden)sprongen vooruit! Mooie serie.

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » ma nov 11 2013 9:07 am

Ik vind 1 absoluut geweldig, mooie compositie, uitermate ongewone foto. Dus ja dat vind ik fijn om te zien.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » ma nov 11 2013 11:37 am

Dank jullie wel! :D Fijn om te horen dat er wat verbetering in zit, haha. :)

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma nov 11 2013 12:38 pm

Vindt dat je dit voortreffelijk gedaan hebt " lekker met je eigen idee " creatief bezig zijn".
Bij foto een heb ik het gevoel dat je scherpte niet helemaal op de juiste plaats ligt? (net voor de achterhoeven van het paard).
Bij foto twee is dit een stuk beter.
Foto drie is erg mooi ,zelf had ik rechts nog een stukje vertikaal bijgesneden,om zo het oog iets meer uit het midden te halen ,ik moet er wel even bij zeggen dat dit erg persoonlijk is,hij is centraal ook mooi.
Foto vier ,Tja in eerste instantie denk je wat is dit !!! maar na in alle rust eens goed naar die foto gekeken te hebben ,kan ik niet anders zeggen ,dat je dit heel creatief en mooi gedaan hebt.
Foto vijf tenslotte is ook erg mooi ,een heel mooie uitsnede ,alhoewel ik zeker weet dat ook hier de meningen over verdeeld zullen zijn.
Dat je graag met scherpte-diepte speelt had je al in een ander Topic aangegeven , probeer dan wel de scherpte foto 1 en 2 op je hoofdonderwerp te leggen,en dat is zeker bij bewegende onderwerpen , zoals dravende , galopperende en springende paarden niet altijd makkelijk.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma nov 11 2013 3:50 pm

Leuke serie hanna. Zie je nu wel dat detail fotografie helemaal niet erg is.

Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Faiz » ma nov 11 2013 3:58 pm

Zwart/wit doet het bij mij altijd goed.
Foto's 1 en 5 vind ik erg leuk geworden.
(toch even een klein puntje met nummer 5: een tikkie naar rechts en iets meer paard, dan had je een super gave plaat)

Dat gaat wel goed komen.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » ma nov 11 2013 5:19 pm

jac49 schreef:Vindt dat je dit voortreffelijk gedaan hebt " lekker met je eigen idee " creatief bezig zijn".
Bij foto een heb ik het gevoel dat je scherpte niet helemaal op de juiste plaats ligt? (net voor de achterhoeven van het paard).
Bij foto twee is dit een stuk beter.
Foto drie is erg mooi ,zelf had ik rechts nog een stukje vertikaal bijgesneden,om zo het oog iets meer uit het midden te halen ,ik moet er wel even bij zeggen dat dit erg persoonlijk is,hij is centraal ook mooi.
Foto vier ,Tja in eerste instantie denk je wat is dit !!! maar na in alle rust eens goed naar die foto gekeken te hebben ,kan ik niet anders zeggen ,dat je dit heel creatief en mooi gedaan hebt.
Foto vijf tenslotte is ook erg mooi ,een heel mooie uitsnede ,alhoewel ik zeker weet dat ook hier de meningen over verdeeld zullen zijn.
Dat je graag met scherpte-diepte speelt had je al in een ander Topic aangegeven , probeer dan wel de scherpte foto 1 en 2 op je hoofdonderwerp te leggen,en dat is zeker bij bewegende onderwerpen , zoals dravende , galopperende en springende paarden niet altijd makkelijk.
Heel erg bedankt voor je tips! Foto 1 is inderdaad wat onscherp, ik zal proberen om binnenkort weer eens m'n camera mee te nemen naar de paarden/wedstrijden zodat ik wat meer met dat soort dingen aan de slag kan gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”