NIK (google) Analog Efex

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Gesloten
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

NIK (google) Analog Efex

Bericht door ReneG » di nov 12 2013 10:29 am

Voor diegenen die het nog niet hebben gezien: De NIK collectie van google is blijkbaar uitgebreid met een nieuwe programma, Analog Efex. Dat bootst analoge cameraeffecten na. Het is een onderdeel van de NIK suite maar wel een apart programma naast Color Efex, Silver Efex etc.

Op zich hartstikke leuk dat ze dit soort toevoegingen gratis uitvoeren. :D

Waar ik veel minder gecharmeerd van ben is dat google die updates zonder enige melding uitvoert... je hebt geen enkele controle meer... :evil:
Spul waarmee je foto's maakt...

Kroontje

Re: NIK (google) Analog Efex

Bericht door Kroontje » di nov 12 2013 10:43 am

Renè er was al een draadje, maar je kan toch met je firewall de boel dicht spijkeren. Bij mij maakt de software geen verbinding.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di nov 12 2013 11:40 am

Sorry ik had geen draadje gezien over Analog Efex.

Firewall dichtzetten kan idd, maar ik blijf het een kwalijke zaak vinden. Dit gaat geheid navolging krijgen bij andere software producenten. Als dit de trend wordt is het wachten op situaties waarin men een keer functionaliteit verwijdert of je product het een tijd niet doet. Het wordt nog erger als je tot een kleine minderheid behoort die problemen heeft, dan ben je qua oplostijd aan de goden overgeleverd. En software die ongecontroleerd download kan ook van alles uploaden (bijv. Steam, wat bij een major download van 4GB ook 3GB upload, maar niemand weet WAT ze uploaden...) kwalijke zaak...

Maar goed, ik ga even dat andere draadje zoeken.
Spul waarmee je foto's maakt...

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di nov 12 2013 11:43 am

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 78#p669078" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”