Blij van vreugde

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Blij van vreugde

Bericht door Ruud Engels » wo nov 13 2013 1:58 pm

Hallo,

Afgelopen zondag stond ik langs de kant van de ijshockeywedstrijd Eindhoven Kemphanen tegen HYS Herentals. Een wedstrijd die alles in zich had en die voor zowel spelers als toeschouwers vol spanning en sensatie zat.
Na de reguliere speeltijd (3 periodes) stond er een gelijke stand op het scorebord en moest er een overtime gespeeld worden. Aangezien hier niet in gescoord werd was het tijd voor penalty's die uiteindelijk gewonnen werden door de Eindhoven Kemphanen.
De goallie van Eindhoven Kemphanen was uitzinnig van vreugde en liet dit even zien. Kijk ook even naar het jochie achter de boarding die de vreugde deelt :wink:

Benieuwd naar de overige foto's dan kun je deze hier bekijken.

Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Blij van vreugde

Bericht door Léon Obers » wo nov 13 2013 2:05 pm

Ruud Engels schreef:Kijk ook even naar het jochie achter de boarding die de vreugde deelt :wink:
Lijkt de enige toeschouwer te zijn. Alle stoeltjes zijn leeg. :o
Vriendelijke groet, Léon Obers

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo nov 13 2013 2:10 pm

Léon Obers schreef:
Ruud Engels schreef:Kijk ook even naar het jochie achter de boarding die de vreugde deelt :wink:
Lijkt de enige toeschouwer te zijn. Alle stoeltjes zijn leeg. :o
Lijkt het inderdaad op Leon, gelukkig stonden achter mij toch de toeschouwers :wink2:
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo nov 13 2013 2:51 pm

Technisch (compositie, bevriezing etc.) een hele geode foto. Het enige wat ik erg jammer vindt, en wat helaas wel enigzins afbreuk doet een de foto, is dat je zijn gezicht totaal niet kunt zien.

PS: Wat dat betreft vond ik die andere foto die je vandaag op facebook plaatste toen je ze aan het bewerken was veel sterker... misschien deze ook hier plaatsen, lijkt me ook beoordelenswaardig? Ik zie hem zo snel niet in je album op de site terug.
Spul waarmee je foto's maakt...

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo nov 13 2013 3:02 pm

ReneG schreef:Technisch (compositie, bevriezing etc.) een hele geode foto. Het enige wat ik erg jammer vindt, en wat helaas wel enigzins afbreuk doet een de foto, is dat je zijn gezicht totaal niet kunt zien.
Ik had de reactie wel verwacht, maar heb je je misschien ook afgevraagd wat voor een foto dit is, een moment opname waar je niet kunt kiezen of aansturen hoe iemand op de foto moet gaan staan en je als fotograaf de pech hebt aan de verkeerde kant van het veld te staan of in scene gezette foto waarbij je persoon, compositie en belichting volledig in de hand hebt en kunt aansturen?
Groeten Ruud

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo nov 13 2013 3:18 pm

Ruud Engels schreef:Ik had de reactie wel verwacht, maar heb je je misschien ook afgevraagd wat voor een foto dit is, een moment opname waar je niet kunt kiezen of aansturen hoe iemand op de foto moet gaan staan en je als fotograaf de pech hebt aan de verkeerde kant van het veld te staan of in scene gezette foto waarbij je persoon, compositie en belichting volledig in de hand hebt en kunt aansturen?
Hoi Ruud,

natuurlijk heb ik daarbij stilgestaan, ik heb het bij mijn eigen actiefoto's (soms tot mijn frustratie) vaak genoeg meegemaakt, Maar het is toch een valide observatie? De foto staat immers in beoordelingen. Zoals gezegd, ik vind het verder in alle opzichten een prima foto.

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo nov 13 2013 3:26 pm

Hoe vaak wordt wordt er in composities bewust mensen op de rug gefotografeerd en wordt dit geaccepteerd en zodra het om een actiefoto gaat moet er een opmerking over gemaakt worden?
Groeten Ruud

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo nov 13 2013 3:37 pm

Ruud Engels schreef:Hoe vaak wordt wordt er in composities bewust mensen op de rug gefotografeerd en wordt dit geaccepteerd en zodra het om een actiefoto gaat moet er een opmerking over gemaakt worden?
Sorry, het was niet mijn bedoeling om je voor het hoofd te stoten. In het algemeen vind ik foto's waarbij de gezichten van mensen geheel niet zichtbaar zijn (een enkele uitzondering daargelaten) niet aansprekend, of dat nou opzettelijk is gedaan of niet. Het is gewoon niet mijn persoonlijke smaak, dat heft verder niets met je foto te maken...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”