Kan ik een SB600 op een F100 gebruiken of zijn er beperkingen (geen I-TTL?) en andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Wat heb ik nodig om remote te kunnen flitsen met deze combi?
SB600 flitser op F100 camera
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het leuke van de Nikon flitsers is dat ze ook nog steeds de ISO schoen hebben. Ik kan ze dus ook gebruiken op mijn gemodificeerde Agfa Clack I.
De 600 en 800 zijn compatible tot en met de F uit 1959, alhoewel je dan wel een AS-1 adapter nodig hebt.
Draadloos kan met de SU-4 (DDL) en elke flits sensor (op A).
Op de laatste clubdag (zeker over het hoofd gezien) hebben we een en ander uitgebreid door genomen.
De 600 en 800 zijn compatible tot en met de F uit 1959, alhoewel je dan wel een AS-1 adapter nodig hebt.
Draadloos kan met de SU-4 (DDL) en elke flits sensor (op A).
Op de laatste clubdag (zeker over het hoofd gezien) hebben we een en ander uitgebreid door genomen.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bedankt Hans voor de info.Hans Braakhuis schreef:Draadloos kan met de SU-4 (DDL) en elke flits sensor (op A).
Heb ik die SU-4 wel nodig, de SB600 heeft een slave functie, die SU-4 is toch de receiver i.c.m. bijv. een SB28 en niet de commander? Dan heb ik toch iets nodig dat regelt dat de F100 een door de SB600 herkende flits stuurt? Ik wil dus wireless remote.
Ik was heel graag naar de laatste clubdag met het flitsverhaal gegaan maar kon helaas niet die dag

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De SU-4 laat de aangesloten flitser meeflitsen met een andere flitser, bijvoorbeeld met de interne flitser van de F100 (heeft hij die?), die aangesloten flitser mag een SB-28 of een SB-600 zijn, maakt niet uit.
Als je een SB-600 en een SB-400 hebt, dan kun je de ene op de SU-4 zetten en met de andere (op de camera) mee laten flitsen, als je vrouw dan met een compactje mee gaat doen dan flist de slave ook met haar mee.
Dat laatste gebeurt niet als je een SU-800 of een SB-800 combineert met je SB-600.
Als je een SB-600 en een SB-400 hebt, dan kun je de ene op de SU-4 zetten en met de andere (op de camera) mee laten flitsen, als je vrouw dan met een compactje mee gaat doen dan flist de slave ook met haar mee.

Dat laatste gebeurt niet als je een SU-800 of een SB-800 combineert met je SB-600.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.