Advies fototas (geen rugzak)

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Ton van de Wiel

Advies fototas (geen rugzak)

Bericht door Ton van de Wiel » ma dec 02 2013 8:24 am

Beste forumgenoten,
Ik heb gezocht op het forum maar zag niet echt het goede antwoord. Meestal komt alles uit op rugtassen en daar ben ik niet naar op zoek.
Al mijn spullen zitten in twee aluminium koffers. Dit is voor mij in de meeste gevallen werkzaam omdat ik geen lange wandelingen maak met mijn spullen.
Vaak werk ik vanuit de auto dus dan gaan de aluminium koffers gewoon mee. Of ik werk op een locatie waar ik de koffers kan laten staan. Op die manier heb ik altijd alles bij me.
Echter, ik kom nu toch soms in situaties waar een koffer te groot, zwaar en onhandig is en voor dat soort gelegenheden zoek ik een tas.
Ik ben geen fotograaf die lange wandelingen door het bos maakt of een dag op pad gaat met een tas vol spullen. Daarom zoek ik dus absoluut geen rugtas. Dat is me te onhandig. Makkelijk om mee te lopen maar onhandig om snel even een camera te pakken of om een objectief te wisselen.
Ik zoek en taas die ik om mijn schouder kan hangen zodat ik snel bij mijn spulen kan. Veel eisen heb ik niet behalve dat er uiteraard in kan wat ik er in wil hebben.
En dat is een body met grip, een 70-200 1:2.8 objectief (liefst met zonnekap geplaatst), een 12-24 objectief (ook liefst met zonnekap geplaatst) en een SB-700 flitser.
Heeft iemand een goeie tip?
Alvast bedankt,
Ton

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Advies fototas (geen rugzak)

Bericht door Cees » ma dec 02 2013 8:44 am

Kijk hier eens naar: http://www.cameranu.nl/nl/tassen-koffer ... m/h6604_r9" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi, degelijk en vrijwel onverslijtbaar.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » ma dec 02 2013 8:59 am