Optreden Blizzard en Seven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Optreden Blizzard en Seven

Bericht door Arabia » zo sep 23 2007 2:37 am

Vrijdag op uitnodiging van Blizzard een foto registratie van zowel Blizzard als Seven mogen verzorgen.

Omdat ik als hoofdthema zw/w had gekozen met daarin enkele kleuren heb ik vandaag door de meer dan 400 foto's lopen spitten om eerst te
zorgen dat wat niet goed was gelijk weg te gooien en te behouden waar ik dacht wel iets mee te kunnen:

Kortom ik heb nog 225 foto's over !!!

Optreden was in een kleine zaal met daar alleen 4 spots aan het plafond die ook nog eens zo waren afgesteld dat alleen de achterpartij werd
verlicht. Zanger en frontmen stonden werkelijk in de schemer.

Mijn camera ingesteld op meer dan 600 iso en toch besloten mijn flitser ( SB-600) te gebruiken..
Deze wel zodanig ingesteld dat deze "zacht" moest flitsen -0,3 / -0,7.

Na 3 uur klaar. Een gloeiend hete SB-600 dito batterygrip. Gelukkig nog wel voldoende "jus" over
om backstage de jongens samen nog te vereeuwigen. Ikzelf moe, zéér bezweet maar een héél goed gevoel hieruit gehaald.
Half 5 weer thuis...... rock & Roll !!

Hier een paar voorbeelden van wat ik ongeveer in gedachten heb.
Was net klaar met de foto's te selecteren en ik dacht laat ik jullie ook eens trakteren op wat probeersels...

Foto 1-Blizzard:
Afbeelding

Foto 2-Seven:
Afbeelding

Foto 3-Seven:
Afbeelding

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » zo sep 23 2007 7:46 am

Ik vind de tweede en derde foto het sterkst. Mooi! Leuk idee om de stropdas rood te laten.
Moeten de copyright gegevens nou echt zo groot onderin beeld? Denk dat dat wel wat kleiner kan.:)

Fisherking

Bericht door Fisherking » zo sep 23 2007 9:24 am

Leuke foto's, maar inderdaad, waarom dat copyright gedoe zo prominent? Alsof we dat niet wegcroppen of shoppen als we zouden willen?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo sep 23 2007 9:51 am

Fijne traktatie Lawrence. Die stopdas vind ik ook sterk gevonden. En ja, iets kleinere tekst onderaan de foto lijkt mij netter.
Have fun,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo sep 23 2007 10:17 am

@copyright...mee eens, te overheersend.
Foto 2 vind ik de mooiste, foto 3 zou ik toch wat van de bovenkant afhalen.

Enuhhh.....presenteer die mooie juffrouw van je avatar even een zakdoek :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

rainbow eyes
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door rainbow eyes » zo sep 23 2007 11:23 am

Het belangrijkste is dat je er een heel goed gevoel aan over hebt gehouden. Ik ben niet echt onder de indruk van deze foto's maar er zitten wel een paar leuke ideeën in. De eerste is het idee heel leuk maar probeer dan ook de drummer z'n hoofd helemaal in beeld te krijgen. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens. Bovendien stel bij drummers altijd op hun ogen scherp anders is het drumstel scherp en de drummer niet. Dat zie je hier ook.

De 2e en 3e vind ik te donker. Bovendien hadden de loze ruimtes wel weggecropt mogen worden. Ik zie in de exif dat de iso op 640 stond en het diafragma op f/8.0, dat is echt te weinig in kleine zaaltjes waar je bijna in het donker staat. In dit soort zaaltjes zet ik hem zelf altijd op 1600 en diafragma tussen 1.8 en 2.8.

Ik zie op deze foto's trouwens erg weinig terug van het gebruik van flits. Bij concerten is inflitsen ook nog een vak apart, je kan dan overigens wel kiezen voor een lagere ISO als je tenminste goed flitst. Anyway het begin is er, veel succes de volgende keer en ik zou zeggen dan lekker gaan experimenteren met instellingen.

En de © regel heeft idd een groot en bovendien nog eens drie keer een verschillend lettertype. Je avatar is trouwens wel vet cool :twisted:

yoyo

Bericht door yoyo » zo sep 23 2007 11:40 am

Prachtige Avatar. :shock:
Als ik uitgekeken ben ga ik even naar je foto's kijken... Dit kan nog wel even duren... :D

Arabia
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo sep 23 2007 12:04 pm

@ Rainbow eyes,

Het klopt dat een aantal foto's met f8 zijn geschoten... wilde gewoon wat proberen en toch kwamen deze foto's er zonder te lange sluitertijden heel goed uit.
Flitsen... tja waarschijnlijk had ik een sterke avond maar alle, lees echt alle foto's zijn geflitst !!! check de exif!

Nogmaals ik was net klaar met sorteren en wilde iets proberen.
Het idee van de rode stropdas bleef maar in mijn hoofd zitten
en ik vind het ontzettend leuk om hier terug te lezen dat dit idee jullie ook kan bekoren.

Nogmaals het zijn probeersels, echter de comments neem ik van harte mee! :P
Zal in de loop van vandaag eens goed beginnen... update volgt:

Inmiddels door de zanger van Seven ( Seb) gebeld en hij was lyrisch over het rode stropdas idee !!! :P

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo sep 23 2007 1:45 pm

Hoi Lawrence,

de opmerkingen over compositie en copyrightvermelding sluit ik me bij aan.

Wat me het meest opvalt is dat je steeds meer een eigen stijl ontwikkelt.

Ik vind dat je er met de lastige omstandigheden toch wat goeds van gemaakt hebt.

En ook ik vind die avatar uh ... prikkelend :)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo sep 23 2007 2:27 pm

Hoi Lawrence,

Foto 2 is het voor mij wel. Veel emotie en sfeer!
Rode strop is idd goed gevonden!

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”