Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet
Marja

Indische vrouw by pixeltje 1, on Flickr
Je bent de eerste die het ziet.ruilof schreef:Ik heb sterk de indruk dat de foto in de hoogte vertekend is. Zou dat bij het croppen gebeurd kunnen zijn?
Dit gaat niet op, de foto is in kleur ter beoordeling hier neergezet. En dat is waarop gereageerd wordt.Hasselbox schreef:Ik vind hem zo juist goed. Zonder het gezicht want daar gaat het niet om bij deze.
Het is immers geen portret maar een beeld met een mooie grafische werking die boeiend is.
Ook al door het ontbreken van onnodige elementen.
PS. Ik weet het, de omzetting is niet 100%. Kan zeker beter als je de RAW versie kan bewerken.
Ik ben het helemaal met je eens.Maribex schreef:Dit gaat niet op, de foto is in kleur ter beoordeling hier neergezet. En dat is waarop gereageerd wordt.Hasselbox schreef:Ik vind hem zo juist goed. Zonder het gezicht want daar gaat het niet om bij deze.
Het is immers geen portret maar een beeld met een mooie grafische werking die boeiend is.
Ook al door het ontbreken van onnodige elementen.
PS. Ik weet het, de omzetting is niet 100%. Kan zeker beter als je de RAW versie kan bewerken.
Een bewerking gaat hier gewoon aan voorbij.
Groet,
Martin
:mrgreen:Marja schreef:Ik heb de zelfde vrouw ook op een andere manier genomen.
Je kan hem wel geen goede foto vinden,maar ik vind hem zo mooi genoeg en er zijn er meer die er zo over denken.ATOR schreef:Ik moest op mijn toetsenbord te bijten toen ik het las om niet al te puberaal te lijken![]()
Maar goed, laat ik dan ook iets over de foto's zeggen. Als je een foto van iemand maakt moet je meer kijken naar hoe je haar plaatst in de omgeving en hoe je elementen daaruit kunt gebruiken om het beeld te versterken. De eerste foto is voor mij vooral een geel vlak en een rode jas. De vrouw komt pas op de tweede plaats, het gaat pas echt om de vrouw in de ZW versie. De tweede foto gaat voor mij over een fietsenstalling, daar is de foto spannend.
Bij een goede foto staan alle elementen in dienst van het hoofdonderwerp en het verhaal wat jij wilt vertellen. Dat mis ik hier.