Bescherm kap gezocht voor Nikon 52mm Polar filter CP-4
Bescherm kap gezocht voor Nikon 52mm Polar filter CP-4
Hoi,
Ik heb laatst een CP-4 Nikon Polar filter gekocht, zonder beschermkap. Nu kan ik deze bij onze plaatselijke fotowinkels niet vinden. Weet iemand waar ik zo`n beschermkap kan kopen?
Of is er iemand die toevallig nog 1 over heeft en die aan mij wil verkopen?
Groet,
Ronald
Ik heb laatst een CP-4 Nikon Polar filter gekocht, zonder beschermkap. Nu kan ik deze bij onze plaatselijke fotowinkels niet vinden. Weet iemand waar ik zo`n beschermkap kan kopen?
Of is er iemand die toevallig nog 1 over heeft en die aan mij wil verkopen?
Groet,
Ronald
Het enige wat ik op marktplaats kan vinden zijn van die druk doppen, op het filter is aan de buitenkant draad, hier past ook de originele 52mm dop niet op. Misschien zie ik iets over het hoofd of zoek ik verkeerd op marktplaatsPruimpit schreef:Die zijn met dozen vol op marktplaats te vindenMarten schreef:Ik ken geen filters met beschermkap.
Bedoel je een bescherm dop voor je objectief van dezelfde maat?Meer dan 5 euro zou ik er niet voor geven.

Misschien ligt het aan mij, maar mijn Nikon 52mm doppen passen prima op de filters. (manuele lenzen zijn vaak 52mm) Of jij hebt andere doppen, of jij hebt andere filters.rbruinsma schreef:Het enige wat ik op marktplaats kan vinden zijn van die druk doppen, op het filter is aan de buitenkant draad, hier past ook de originele 52mm dop niet op. Misschien zie ik iets over het hoofd of zoek ik verkeerd op marktplaatsPruimpit schreef:Die zijn met dozen vol op marktplaats te vindenMarten schreef:Ik ken geen filters met beschermkap.
Bedoel je een bescherm dop voor je objectief van dezelfde maat?Meer dan 5 euro zou ik er niet voor geven.
, iemand misschien een link voor mij?
Misschien doe ik het verkeerd, mag ik die doppen niet op de filter zetten. Maar dan doen de verkopers waar ik de lenzen van kocht het ook verkeerd. En dit waren fotografie-verzamelaars, die heel zuinig op hun spullen waren.
Ik zie jouw probleem dus niet.

Laatst gewijzigd door Pruimpit op zo sep 23 2007 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFrans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo Ronald,
Voor jouw 52 mm Nikon Polarisatiefilter heb je een 58 mm dop nodig, ik heb hem er zelf ook opzitten.
Dit omdat Nikon de oudere types polarisatiefilters "oversized" maakte ( om vignettering te voorkomen bij groothoeklenzen ).
Bij de huidige generatie polarisatiefilters van Nikon hoeft dit niet, deze zijn "slim line" ( dunner, platter ).
CP-4 is trouwens het type nr. van het doosje niet van het filter.
Groeten Frans
Voor jouw 52 mm Nikon Polarisatiefilter heb je een 58 mm dop nodig, ik heb hem er zelf ook opzitten.
Dit omdat Nikon de oudere types polarisatiefilters "oversized" maakte ( om vignettering te voorkomen bij groothoeklenzen ).
Bij de huidige generatie polarisatiefilters van Nikon hoeft dit niet, deze zijn "slim line" ( dunner, platter ).
CP-4 is trouwens het type nr. van het doosje niet van het filter.
Groeten Frans
Zojuist een 58mm dop gevonden bij www.fotofilter.nl, nu was het zoeken niet meer zo moeilijk!
Iedereen bedankt voor de reacties!

Iedereen bedankt voor de reacties!
-
OnlineFrans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik koop ze altijd op de beurs in Houten, bij Japancamara.nl
Op hun site staat er eentje voor € 6,-.
http://www.japancamera.nl/catalog/index ... =1a&page=4
Succes
Frans
Je hebt er al een gevonden zie ik
Op hun site staat er eentje voor € 6,-.
http://www.japancamera.nl/catalog/index ... =1a&page=4
Succes
Frans
Je hebt er al een gevonden zie ik

Laatst gewijzigd door Frans op zo sep 23 2007 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: