Ik vind beiden een verbetering ten opzichte van mijn resultaat, daarvoor bedankt!
Het is en blijft een lastige foto dankzij de "ambiance" van het bos en zonlicht.
Als ik zou kiezen uit deze twee, dan gaf ik de voorkeur aan die van Michael. Daar heb ik meer het idee/gevoel dat 'we ons onder het bladerdek bevinden'
Ik hoop nog op een inzicht van JanJacob, die ook om de RAW versie gevraagd heeft!
@Danny
Foto 1
ik zat gehurkt op de grond, enigszins wat omhooggeschoten vanwege het mooie bladerdek. Dit resulteert inderdaad in een niet parallelle focusvlak van mijn beide modellen. Wilde nog wel wat Bokeh-effect bewaren, en durfde niet meer scherptediepte toe te laten.
Foto 2
..."iets met kleine kinderen en stil blijven staan" in combinatie met de verkeerde sluitertijd
Foto 3
Het moment was zeer beperkt, alsmede de mogelijkheid om de compositie te verbeteren.
Roan stond een meter of tien voor de grote zandkuil ( de leemkule )
er was hierdoor weinig ruimte om zijn bovenlijf voor het zand te 'projecteren'
Foto 4
flitsen was niet mogelijk, aangezien ik van binnen naar buiten geschoten heb
Ogen helderer maken staat nog op een to-do lijst, eerst even goed inlezen in de mogelijkheden binnen LR, anders PS proberen. Tips zijn welkom!
Foto 5
Is nog een oudje ( voor calibratie D7000 ) zal daar ook aan gelegen kunnen hebben.
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig veel revisie en vlagwerk verricht in Lightroom, daar waar vroeger mijn vrouw dat deed. Ik merk wel dat ik er meer en meer analytisch naar ga kijken, maar uiteraard heb je als vader en gezinslid er een bepaald gevoel bij. Daarvoor schakel ik graag jullie in.