Van het weekend heeft m'n oudste dochter haar zwemdiploma B gehaald

Nou had ik een paar maanden geleden bij het A diploma al gemerkt dat ik met mijn (niet licht sterke) 28-70mm Nikkor niet uit de voeten kwam qau zoombereik. Het was toen hoog zomer en lekker licht in dat zwembad....Ik dus met mijn 70-300mm naar dat zwembad...oei wat weinig licht en moest knap inzoomen dus zat regelmatig richting de F5 of zelfs hoger. ISO steeds hoger opgekrikt (en daar heb ik nou net NIET een echt geweldige camera voor) en geprobeerd er nog wat acceptabels van te bakken. Maar ik kon m'n sluitertijden niet kort genoeg houden eerlijk gezegd (alles uit de hand geschoten).
Foto's waren voor 95% ruk
Maar.....inmiddels dochter lief zover gekregen dat ze ook haar C diploma gaat halen :mrgreen:
Dat betekend een herkansing
Dat betekend dat ik een goede reden heb om eens naar een upgrade te kijken :mrgreen:
Nu heb ik m'n oog laten valen op een gebruikte Tokina AT-X Pro 80-200 2.8f......
Is dat in de basis een goede lens?
Ik weet dat de AF niet razend snel is, maar dat lijkt mij niet echt een heel groot probleem.
Een poll toegevoegd....
De stelling is :
Een 2e hands objectief van 10 á 15 jaar oud in goede staat zonder garantie mag kosten :
Still learning.....