Camera Riem en vallen van body's

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
wim hoppenbrouwers
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Camera Riem en vallen van body's

Bericht door wim hoppenbrouwers » do dec 12 2013 4:28 pm

Ik zie nog heel veel fotografen, die de camerariem niet gebruiken... :shock:
Gewoon los uit het handje met een los bungelende riem, die weleens aan iets kan blijven haken.

Wim
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Re: D7000 laten vallen.

Bericht door Frank Roelofs » do dec 12 2013 8:47 pm

wim hoppenbrouwers schreef:Ik zie nog heel veel fotografen, die de camerariem niet gebruiken... :shock:
Gewoon los uit het handje met een los bungelende riem, die weleens aan iets kan blijven haken.

Wim
Daarom sla ik de riem een paar keer om mijn pols! :shock:
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Hilda
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Re: D7000 laten vallen.

Bericht door Hilda » vr dec 13 2013 4:29 am

Gereageerd op een oud topic en heeft niks met dit draadje te maken.
Laatst gewijzigd door Hilda op vr dec 13 2013 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet iedere foto laat zich maken.

Kroontje

Re: Camera Riem en vallen van body's

Bericht door Kroontje » vr dec 13 2013 6:08 am

Nieuw draadje gemaakt. Andere draadje was oud ;)

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » vr dec 13 2013 10:01 am

Ik doe het ook vaak, al dan niet om de pols gewikkeld. Nog nooit een camera laten vallen (wat natuurlijk geen garantie voor de toekomst is).
Ik ga altijd als eerste op zoek naar andere riemen. De bijgeleverde riemen vind ik te breed, onhandig en te opzichtig en
de huidige type opdruk op de riemen is net een prijskaartje..
Krijg ik meestal een smalle riem uit de oude voorraad. Prima voor mij.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » vr dec 13 2013 10:14 am

wim hoppenbrouwers schreef:Ik zie nog heel veel fotografen, die de camerariem niet gebruiken... :shock:

Wim
Riem inderdaad twee keer om de pols wikkelen.

Volgens mij vallen er vaker camera's omdat men bij het oppakken alleen de body oppakt en niet de strap (die juist op dat moment kan blijven haken) dan dat een camera uit je handen valt. Althans, dat laatste is mij ook nooit gebeurd. Dat eerste wel een paar keer maar dat ging net goed. Nu pak ik altijd eerst de strap en daarna de body :wink:

Ik heb overigens een tijdje helemaal zonder strap gedaan, die dingen zitten toch alleen maar in de weg. Als je een zware body met zware lens (bijv een 70-200) gebruikt dan kun je een nieuwe nek kopen als je de strap om je nek doet. Dan heb je als alternatief de strap over 1 schouder (wat ik altijd doe) of een black raid achtige oplossing. Maar daar heb ikzelf helemaal niets mee. Maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur waarschijnlijk want ken genoeg mensen die zweren bij black rapids.

Maar aangezien ik maar 1 body heb wil ik op locatie nog al eens van objectief wisselen. En dat 'moet' vaak vrij snel gebeuren dus dan wil ik niet in de knoop komen met een strap of dat ik de camera niet snel kan neerleggen omdat hij vast zit aan een black rapid.
Fin.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » vr dec 13 2013 10:19 am

Tja, het blijft een dilemma.
Ik gebruik veel mijn statief, en daar is een riem weer onhandig, sterker nog, ik heb wel vaker een statief om zien gaan omdat iemand aan de riem bleef haken.
Het komt dus wel eens voor dat ik mijn camera grijp en er geen riem aan zit, en ik ook geen moeite neem om de riem er aan vast te maken.

Als ik zonder statief op weg ben, zit er altijd wel een riem aan.

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door staal571 » vr dec 13 2013 10:38 am

Ik gebruik mijn Optech riem altijd zelfs als ik de camera op statief gebruik hangt de riem om mijn nek, wat er ook gebeurd de camera ]kan dan nooit vallen om welke reden dan ook.

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

pfitskie
Forumlid
Forumlid

Bericht door pfitskie » vr dec 13 2013 10:42 am

Wim
Dat moeten ze toch zelf weten :?:
gr
Peter

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » vr dec 13 2013 10:57 am

staal571 schreef:Ik gebruik mijn Optech riem altijd zelfs als ik de camera op statief gebruik hangt de riem om mijn nek, wat er ook gebeurd de camera ]kan dan nooit vallen om welke reden dan ook.

Peter
Totdat je, om welke reden dan ook, een stap achteruit doet/moet doen, of je omdraait...

Misschien een claxon of knal waar je van schrikt, iemand die hard je naam roept, gewoon even concentratie verlies terwijl je iets uit je tas wilt pakken, etc
Fin.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » vr dec 13 2013 11:09 am

Ja, ik vind het ook niet handig.
Ik gebruik het statief juist om meer vrijheid te krijgen, een riem om je nek beperkt daarin weer enorm.
Als je met een model of product bezig bent, dan gaat het een keer fout als je steeds die riem weer om en af moet doen.

En ook als je je statief als stabiel platform wil gebruiken, om trillingen te verminderen wil je niet verbonden zijn met je statief.

Maar zoals ik al eerder zei, als ik echt zonder statief bezig ben heb ik altijd een riem om mijn nek.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr dec 13 2013 11:14 am

Ik gebruik ook OpTech, maar vooral omdat ik het systeem met quick disconnects (met dubbele bevestiging, en die kun je ook nog beveiligen als je dat wilt) in seconden kan ombouwen. Dan kan ik per situatie kiezen was ik doe. Aan de hand dragen? Polsriem. Meerdere camera's? Dan hangen ze aan het harnas. Uit de hand werken met een telelens? Dan zit er een riem aan met een antislip vlak. Op statief? Hele riem eraf. Etc. Er is ook nog een black-rapid achtige versie van maar die gebruik ik niet.

Dit was overigens niet om OpTech te promoten, maar wel een dergelijk systeem. Met degelijke quick disconnects aan de camera (en dus niet bij het brede gedeelte van de riem) en voldoende accessoires kun je het op de situatie afstemmen. Dat is ideaal en ik hoef er weinig tot niets extra voor mee te slepen.
Spul waarmee je foto's maakt...

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » vr dec 13 2013 11:33 am

Ik ga er eens naar kijken.

MarcB
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door MarcB » vr dec 13 2013 2:51 pm

Ik maak gebruik van een Nikon Handstrap III, zit comfortabel en geeft net wat extra grip.

Afbeelding

Zie ook http://www.tangentphoto.com/reviews/nik ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » vr dec 13 2013 3:59 pm

Ik gebruik altijd een BlackRapid sling. Werkt prima, nog nooit een onveilig gevoel bij gehad. Al moet ik soms wel goed denken waar de karabijn aan zit, de body of een lens. Dat ik hem niet laat vallen terwijl het er niet aan vast zit haha
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”