camera tas..alweer

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Willem v D
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

camera tas..alweer

Bericht door Willem v D » vr dec 13 2013 4:34 pm

Beste mensen

Op moment ben ik op zoek naar een nieuwe cameratas.
En hoop hier een paar ideetjes op doen

Eerst wou ik een grote tas waar alles in kon maar dit wordt gewoon teveel van het goede, endus wil ik toch iets waar ik mijn body (d7000) en mijn 2 (24-70 + 70-200) lenzen in kwijt kan.
Verder hoef ik er niet veel ruimte in over hebben voor iets anders want ik wil het een beetje klein houden als het kan.

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: camera tas..alweer

Bericht door Cyrus » vr dec 13 2013 4:41 pm

Wat het meest belangrijk is: wat voor soort tas vind je prettig? Een rugzak, slingbag of schoudertas?
Groeten,
Edwin

flickr - website

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr dec 13 2013 4:49 pm

Zonder verdere informatie over je wensen te kennen: Lowepro Flipside 400.

Sluiting van het hoofdcompartiment naar de rug (dus veel minder diefstelgevoelig), regenhoes, je kunt hem evt. openen zonder op de grond te leggen, voorzien van een riem en comfortvulling voor het draaggemak, niet te groot en zeker niet zwaar (en klein genoeg voor de handbagage in vliegtuigen), achtercompartiment voor accessoires (filters, accu's etc.) en eten, bevestiging voor kleine en middelgrote statieven en een zijvak voor wat drinken. Naast de door jou genoemde spullen kan er nog een kleine prime of teleconvertor, flitser of groothoek lens bij (al zal een 14-24 misschien wat krap worden in combinatie met je andere spullen). Een grip past evt. ook prima.

Zeer populaire en praktische rugzak, ook erg populair onder de NCN'ers gezien alle reacties in de verschillende draadjes. Het is mijn standaard rugzak, het draagcomfort van die rugzak is ontzettend goed. (Ik heb ook een 500, die is aanzienlijk groter voor het geval ik meer mee wil slepen).
Spul waarmee je foto's maakt...

Willem v D
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem v D » vr dec 13 2013 5:38 pm

Sorry dat ik niet volledig was met de info.
Ik zoek een rugzak of sling, een beetje compact.
Gewoon een tas die je mee neemt naar de speeltuin, dierentuin ed.
Ik heb wel meer lenzen maar wil gewoon geen grote tas op mijn rug als ik er op uit ga met de kinderen.

De flipside 400 die net werd genoemd vind ik gewoon te groot om mee te gaan wandelen.
Dan zoek ik wel iets dat groter is waar ik 6 of 7 lenzen in kwijt kan maar die blijft dan thuis als opberg systeem

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr dec 13 2013 5:44 pm

Veel kleiner kan het niet meer om de set die je erin wilt doen te laten passen... misschien dat het nog in een flipside 300 past? Die is een stukje kleiner, maar heeft geloof ik geen raincover.
Spul waarmee je foto's maakt...

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » vr dec 13 2013 5:57 pm

Moe van dit soort vragen :(

Bezoek een béétje geoutilleerde tassenzaak en maak daar je keuze.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » vr dec 13 2013 5:59 pm

Reest schreef:Moe van dit soort vragen :(

Bezoek een béétje geoutilleerde tassenzaak en maak daar je keuze.

Rinus
En vergeet je body met objectieven niet :wink: , meten = weten !
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » vr dec 13 2013 6:18 pm

Dat is de enige en beste oplossing spullen mee en naar de fotozaak en daar je keuze maken.
Wel even op internet even oriënteren wat hebben ze ongeveer in huis en dan er naar toe en uit proberen ook hoe hij draagt en niet te klein de lowepro aw 400 heb hem zelf ook beter iets te groot.[ dan te klein]
En mijn zoon heeft er twee nu fastpack 250 lowepro en de lowepro sport 200 aw net na gelang waar gaan we naar toe en wat neem je mee.
En ja dergelijk soort vragen blijf je steeds weer voor bij zien komen :D
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » vr dec 13 2013 7:27 pm

Beste Willem,
Advies van derden omtrent tassen is zelden nuttig.
Wel de raad van Rinus, Bert en mijzelf.
Denk rustig na, en ga met complete uitrusting naar een goed gesorteerde winkel.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Willem v D
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem v D » vr dec 13 2013 7:50 pm

Gisteren ben ik al naar 2 foto zaken geweest en wilde toen ook voor een tas gaan waar alles in paste.
Later die avond thuis na gedacht en tot de conclusie gekomen dat ik zeker niet met alles wil gaan rond lopen wat ik heb.
Vandaar deze vraag: tips voor een tas waar 1 body met 2 grote lenzen.
Wil zo-ie-zo naar winkels toe gaan om te passen en meten.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za dec 14 2013 7:01 am

Als je toch een beetje wilt inschatten hoeveel ruimte je nodig hebt, reken voor elke camera, elk objectief en elke flitser minstens 1 liter. Reken voor een professionele 70-200 rustig 2 liter.
Dan vermenigvuldig je het aantal liters met 2 voor een minimale tas. Dan heb je dus een tas waar het net in past, en dan zitten er foamtasjes om elk objectief en camera. Wil je een cameratas met tussenschotten vermenigvuldig dan met minimaal 4. Want de tussenschotten om het een en ander te beschermen, nemen ook ruimte in. En anders dan met foamtasjes, ga je met tussenschotten alleen de bodem van de cameratas gebruiken. Je spullen kunnen dan gemakkelijk uit de tas genomen worden, maar dat vraagt wel veel ruimte. Zelf heb ik een schoudertas met een inhoud van ongeveer 20 liter. Als ik veel wil mee nemen, passen er 2 camera body’s in, waarvan 1 met accu-pak, 1 flitser, en wel 10 objectieven in, allemaal apart verpakt in een foamtas. Als je dan een foto wilt maken, moet wel alles uit de tas, omdat je anders niet de gewenste combinatie hebt. Die 20 liter tas is in gebruiksklare toestand net voldoende voor één camera met objectief, een flitser en nog twee niet al te grote objectieven.
Werk je met één camera om de nek, dan kun je de tas gebruiken om zo 2 of 3 andere objectieven grijpklaar te houden, een flitser, een tafelstatief, extra voedingen, en ander klein spul.

uit m'n fototassen topic

Willem v D
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem v D » di dec 24 2013 11:36 pm

Gisteren bij cameranl geweest om te kijken naar een sling o matic van think tank,
Deze was niet naar mijn wens en had min punten die mij niet aan spraken.
Ben ik toch maar naar huis gegaan met een thinktank street walker pro rugzak.

BStollman
Forumlid
Forumlid

Bericht door BStollman » do jan 09 2014 4:14 pm

Ik ren zelf rond met dit beestje: http://www.lowepro.com/photo-hatchback-aw" onclick="window.open(this.href);return false;. Genoeg ruimte voor camera + 1 a 2 lenzen en hiernaast ook nog wat opbergruimte voor kleding. Met deze tas zelfs een weekend Zweden overleefd ;).
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

R3MCO
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door R3MCO » do jan 09 2014 5:47 pm

Ik ben zelf erg tevreden met de Lowepro Flipside 200. Alles wat er in mijn onderschrift staat past er makkelijk in. En heb gewoon nog wat ruime over voor 1 of 2 compacte objectieven. Er zit alleen geen regenhoes omheen. Wel kan je er een statief aan hangen als je dat zou willen.
Find me on: DFK & Flickr... Nikon D7000 II Nikon 12-24mm f4 II Nikon 50mm f1.8G II Nikon 35mm f1.8 II Nikon SB-700 II MeFoto Roadtrip

Rik Rollinga
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rik Rollinga » do jan 09 2014 7:15 pm

Met een rugzak of sling, lijkt het me (ik heb ze zelf niet), dat je veel loopt te zwaaien met die tas om er wat uit of in te doen.
Ik heb zelf de ThinkTank Retro 7 en ben daar erg tevreden over (misschien doorgaan voor een wat grotere). klepje open, lensje eruit... klaaarrr
Als het niet echt hoeft.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”