Hallo Jaap en de mede draadjes volgers
Wat is dit toevallig. Ik heb de zelfde Epson printer 720 en ook ik heb toevallig eergisteren wat uitlopen printen..eerste keer sinds dat mijn oude vervangen is.
Ook ik had/ heb een verschil betreft het beeld. Een nacht foto is geen nacht foto. Hij print te licht.
Mijn Dell Monitor is door Spyder Pro 4 onderhanden genomen en deze is goed bevonden

Wat betreft het kleur beheer RGB en sRGB, daar kijk ik al niet meer na. Mijn Camera staat op RGB en als ik een foto wil printen of laten printen wordt hij om gezet naar sRGB. Dit doe ik in Lightroom. En dit is verder goed. Maak me daar niet meer druk over
Maar betreft wat
a90 schreef:Beste Jaap, kort antwoord: je instellingen kloppen niet en dat ligt niet aan je schermkalibratie.
Begin in de printerdriver standaard ICM op uit te zetten, dat is stap 1. de rest volgt vanzelf zoals de selectie van het juiste papier in dit scherm en vervolgens het koppelen van het papierprofiel vanuit de bewerksoftware aan de printerdriver.

Ik ben het met a90 eens betreft de instelling in de printersoftware. Ik had hem eerst op kleurencontrole staan en daar mijn aanpassingen gedaan.
Zoals: Epson standaard en Helderheid. Dit gaf een kleine verbetering maar niet wat ik zocht

Later heb ik een print gedaan ook op ICM en UIT aangevinkt en deze is zeker een stuk beter. (Heb later dit ook op het internet gelezen, betreft Epson en LR / Photoshop).
En verder inderdaad het juiste papier en daarbij het juiste papier profiel. In mijn geval alles van Epson.
Groet Kroontje