Waar hebben we het over. Het is een tweeledig systeem dat bestaat uit een stukje hardware en een stuk software.

Na uitpakken installeer je eerst de software. Na het installatieproces, dat erg makkelijk is, moet je wel opnieuw opstarten.
Na het opstarten sluit je de color munki middels een USB2 steker aan op de pc of in mijn geval de laptop.
Zodra dit is gedaan installeert windows de benodigde drivers.
Als dit klaar is kun je de software starten.
De software vertelt je eenvoudig wat je kunt doen.
Als eerste mag je kiezen uit een volledig automatische en één waar je nog het een en ander zelf kunt instellen.
Ik had in eerste instantie de automatische gedaan. Dat ging erg makkelijk en het verschil in kleur was erg duidelijk.
Echter ik had er een groene zweem op zitten.
Toen de handmatige versie geprobeerd. Ook daar hield ik de groenzweem.
Hierop contact opgenomen met Xrite. De zelfde dag nog reactie met een link naar de hulpservice in Europa.
Ook daar mijn klacht neergelegd en vandaag een duidelijke mail terig gekregen met oplossingen voor de kleurzweem.
In de software kun je kiezen voor je witpunt. Daar heb je diverse mogelijkheden.
In mijn geval was het kiezen van de juiste de oplossing. Nu werkt het systeem prima en zonder groenzweem.
Mijn laptop is een Asus met een ATI mobility redeon 1Gb beeldkaart en de whitepoint instelling staat nu op Native.
Maar goed, als je dat niet weet heb je toch een probleem en dat kan teleurstellingen geven.
Daarom plaats ik dit mede.
Naast het instellen en corrigeren van de kleuren wordt, als je daar voor kiest, ook het aanwezige licht constant gemeten en de helderheid van de monitor aangepast naar de omstandig heden. Erg prettig.
Ik ben er happy mee.