AF-S 18-70/3.5-4.5G DX

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Slewey

AF-S 18-70/3.5-4.5G DX

Bericht door Slewey » ma sep 24 2007 10:57 pm

Ik ben van plan om mijn 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX te vervangen voor de AF-S 18-70/3.5-4.5G DX.
Met name voor net dat beetje extra zoom, zodat ik wat minder snel m'n 55-200 erop hoef te doen. Maar ook door het zien/lezen van verhalen/reviews dat de 18-70 toch kwalitatief wat beter is?
Zit zelfs te denken om ook de 55-200mm weg te doen, heb 'm tot nu toe nauwelijks gebruikt... :oops:

Op de website van Nikon Service Point zag ik een 18-70 staan, voor € 195,- en op kamera-express beginnen ze pas vanaf € 245,-
Maar op cameranu.nl staat de 18-70 nieuw zelfs al voor € 250,-
Zijn objectieven via Nikon Serivce Point goed te doen en houd ik die €50,- in m'n zak of voor dat beetje extra toch voor een nieuwe gaan?
Weet iemand hoe dat zit met eventueel nog met garantie bij Nikon service point?

yoyo

Bericht door yoyo » ma sep 24 2007 11:10 pm

Even bellen...
Zal wel iets tussen 3 en 9 maanden zijn.

Macer

Bericht door Macer » ma sep 24 2007 11:14 pm

Voor die 50 euro zou ik voor een nieuwe gaan denk ik.

Ik zit met hetzelfde dilemma.
Heb alleen nog geen telezoomlens, maar zit te denken aan de volgende combinatie 18-70 en 70-300 vr.

Het is een stuk duurder dan de 18-55 en 55-200 vr. Is het het waard om door te sparen voor de bovenstaande lenzen in vergelijking met de laatste set?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di sep 25 2007 4:32 am

Hi Slewey.

Goede keus die 18-70 mijn favoriete lens, betaalbaar, goed en zwaar, in de d70 geklikt zit je toch zo op ongeveer een kilo gewicht maar erg mooi, de lens heeft wel 2 nadelen:
een is het gewicht en de ander de lichtsterkte dus binnenhuis of met lastig licht moet je soms kunstgrepen uithalen maar met normaal licht buiten geen probleem, informeer ewoon even bij het NSP wat het verschil tussen hun lens en een nieuwe is dan kan je zelf beslissen of je toch voor een nieuwe gaat .

palone

Bericht door palone » di sep 25 2007 8:36 am

Slewey,

Ik ga binnenkort ook de 18-70 aanschaffen. Later wil ik nog er nog een telezoom bij, nl de 70-300VR. Op dit forum hoor je eigenlijk niks anders dan positieve reacties voor beide objectieven. Omdat de 18-70 niet een echt lichtsterk objectief is, is het wellicht losse flitser tzt een hele goede aanvulling.

gr,

Patrick

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » di sep 25 2007 10:05 am

zelf zou ik op marktplaats een rondkijken. Er zijn er zat die naar de 18-200 VR overstappen en dus de 18-70 overhouden. Je moet er wel een voor € 150,00 kunnen krijgen voor mn gevoel.

Slewey

Bericht door Slewey » di sep 25 2007 11:35 am

dirk-jan boon schreef:Hi Slewey.

Goede keus die 18-70 mijn favoriete lens, betaalbaar, goed en zwaar, in de d70 geklikt zit je toch zo op ongeveer een kilo gewicht maar erg mooi, de lens heeft wel 2 nadelen:
een is het gewicht en de ander de lichtsterkte dus binnenhuis of met lastig licht moet je soms kunstgrepen uithalen maar met normaal licht buiten geen probleem, informeer ewoon even bij het NSP wat het verschil tussen hun lens en een nieuwe is dan kan je zelf beslissen of je toch voor een nieuwe gaat .
De 18-70 is inderdaad bijna het dubbele van een 18-55, 390gr tegen 205gr, maar dat heb ik er wel voor over. Ik kan namelijk ook af en toe de 55-200 thuis laten.
Qua lichtsterkte moet het denk ik ook wel goed komen, de 18-55 heeft dat namelijk ook niet. Misschien nog een keer een extra flitser erbij, maar een objectief met een vast 2.8 is voor mij echt niet te doen ;)
Ik zal NSP even bellen, maar denk toch dat ik voor een nieuwe ga.
Vind 2de hands toch altijd een beetje eng om aan te schaffen, helemaal zo via marktplaats :oops:

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di sep 25 2007 12:41 pm

die 18-70 van mij had ik via MP voor 170,-- euro zgan, en dat is het objectief dat meer dan waard. en je moet nooit zo maar de vraagprijs bieden gewoon proberen af te dingen. ik kreeg er zo 25,00 euri van af zonder al te veel moeite

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 25 2007 12:46 pm

dirk-jan boon schreef:Hi Slewey.

Nog een nadeel, het is een DX-lens. Dat durf ik een nadeel te noemen :cry:

Macer

Bericht door Macer » di sep 25 2007 12:47 pm

Er staan er genoeg op marktplaats, dus keuze zat..
Zit ook al een paar dagen te kijken, maar nog niet tot een deal gekomen.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » di sep 25 2007 12:54 pm

Bij topdeals.nl in zeist is de 18-70 dx 257 euro nieuwprijs
Ik zou zelf de 18 - 70 nooit vervangen voor de 18-200 deze is toch ietje minder
Met de vaste brandpunten van nikon de 35 en 50 mm een uitgebreide test gedaan en vergeleken met de 18 -70dx op de f 5.6 en 8.0
wij kwamen tot de conclusie dat de vaste brandpunten 0,0 beter waren dan de 18-70

plof66

Bericht door plof66 » di sep 25 2007 1:51 pm

Aanschafen via ebay is ook een optie ik heb zelf bij onderstaand adres afgelopen week deze objectief gekocht en gekregen.
Scheelt behoorlijk totaal 187 euro.
Internationale garantie en geen problemen met registratie.

http://stores.ebay.nl/Kea-Photo_Nikon-g ... idZ2QQtZkm

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 25 2007 1:53 pm

Macer schreef:Er staan er genoeg op marktplaats, dus keuze zat..
Zit ook al een paar dagen te kijken, maar nog niet tot een deal gekomen.
Op marktplaats wordt geduld over het algemeen beloond :wink: Wees niet te gretig :)

Slewey

Bericht door Slewey » di sep 25 2007 2:40 pm

plof66 schreef:Aanschafen via ebay is ook een optie ik heb zelf bij onderstaand adres afgelopen week deze objectief gekocht en gekregen.
Scheelt behoorlijk totaal 187 euro.
Internationale garantie en geen problemen met registratie.

http://stores.ebay.nl/Kea-Photo_Nikon-g ... idZ2QQtZkm
Hoelang moest je erop wachten?
Scheelt inderdaad nog aardig wat.

Macer

Bericht door Macer » di sep 25 2007 2:44 pm

Het probleem op Ebay blijft dat je nog steeds langs de douane moet. Er is dus een kans dat je alsnog BTW en importheffing moet betalen, waardoor de lens alsnog duur uitvalt.

Het is een risico wat je moet overwegen..

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”