aanschaf camera
aanschaf camera
Hallo mensen ik ben hier nieuw wie kan mij het verschil tussen d70 en d70s vertellen en de d50 ben erg benieuwd ik bezit een finepix 3000s en een sony 72 mijn hobby het vogelwerk deed ik via een teleschoop met de sony ik wil dit nu gaan doen met een van de boven genoemde camera,s met dank Herman
Dag Herman,
Er zijn wel enkele verschillen tussen de beide camera's, de D50 en de D70.
De D70 kun je bij Aperture priority in stappen van 1/3 stop onder of overbelichten. Bij de D50 is dat 1 stop. Verder kunn je bij de D70 de scherptediepte controleren, een optie die wel eens van pas kan komen (o.a. bij macro fotografie).
De kit-lens die bij de D70 wordt geleverd (18-70) is een aardig objectief.
Je zou wel even moeten kijken of je de camera (D50/D70) kunt plaatsen op jouw telescoop, m.a.w. zijn er koppelstukken voor. Deze vraag kan ik echter niet beantwoorden. Maar het lijkt me wel heel belangrijk om dit uit te zoeken.
Amadeus Gould
De D70 kun je bij Aperture priority in stappen van 1/3 stop onder of overbelichten. Bij de D50 is dat 1 stop. Verder kunn je bij de D70 de scherptediepte controleren, een optie die wel eens van pas kan komen (o.a. bij macro fotografie).
Je zou wel even moeten kijken of je de camera (D50/D70) kunt plaatsen op jouw telescoop, m.a.w. zijn er koppelstukken voor. Deze vraag kan ik echter niet beantwoorden. Maar het lijkt me wel heel belangrijk om dit uit te zoeken.
Amadeus Gould
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Amadeus erg bedankt er is een adapter in de handeldat lukt dus wel in ieder geval bedankt HermanAmadeus Gould schreef:Dag Herman,
Amadeus Gould
Hallo Hans ik ga dat bestuderen zie wat ik er me kan doen erg bedankt groet HermanHans Braakhuis schreef:Er heeft in ons clubblad een artikel gestaan over de verschillen tussen de D70s en de D50.
In een iets andere bewerking staat dat artikel nu op mijn homepage.
> hoofpagina van deze site > links > websites van leden >
Klik op de "butto Catalogus update" en zoek: verschil Nikon D50 D-70s.
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dag Herman,
Je hoeft niet eens van de clubsite af voor het artikel over beide camera's. Zie ook deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl/club ... d50_70.php.
Staat op de site van de club, onder "Clubblad" en "Artikelen uit het blad".
Je hoeft niet eens van de clubsite af voor het artikel over beide camera's. Zie ook deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl/club ... d50_70.php.
Staat op de site van de club, onder "Clubblad" en "Artikelen uit het blad".