"Goed initiatief, als ik me goed aan het nieuwe dieet hou, word ik hopelijk ooit net zo lang als mijn grote helden !"

"Huhhh, zijn ze gek geworden !! Krijgen we nog minder ? Ik heb nu al zo'n honger, ze weten toch wel dat ik meer moet eten dan iedereen ?"

"Kom op mannen, laten we dit als volwassenen oplossen en een kans geven. Tenminste, ik ga ervan uit dat ik de volle vijf gangen toebedeeld krijg."

"Haha, nee hoor, die porties zul je toch echt zelf moeten veroveren. Mooie kans om mijn tactiek om alles in te pikken wat anderen laten liggen nog verder te perfectioneren."

"Goh wat gek, mij boeit het allemaal maar weinig hoor, kan ik me als verstandige dame niet zo druk over maken. Laat die Alfa-mannetjes maar schreeuwen."

"Gelukkig heb ik genoeg gegeten voor de komende weken. Ga zo een dutje doen en kom over een maandje wel weer kijken hoe de zaken er dan voor staan.."

In het apenhok wordt alles nogal zwartgallig ingezien.
"Whááááát ? Hoe kunnen ze zo stom zijn ? Maar dit pikken we niet ! Wij zijn trotse apen en houden niet van verandering ! Revolutie !!!"

"Je hebt gelijk. En als ze niet naar ons luisteren, dan gaan we evacueren. Vrouwen en kinderen eerst, op naar Apenheul, Het Beloofde Apenland."

"Ach wat maakt het allemaal uit, wat we nu te eten krijgen daar wordt je ook niet blij van. En de soep wordt nooit zo heet gegeten aIs.... ik ga zo weer even dutten"

"Zeg, zijn jullie nou nog steeds bezig ? Ik stel voor om deze discussie te sluiten, is er iemand die dit draadje op slot kan gooien ?"

"Ja hoor, ik blaas het verhaaltje wel uit, genoeg hierover. Heb je nog wat nieuws te melden, stuur dan maar een PB !"

(Even voor de zekerheid: elke gelijkenis tussen de sociale interactie in de dierentuin en die hier op het NCN-forum berust op puur toeval. En ook voor de zekerheid: ik heb weinig met sterrenwaarderingen en heb dus zeker begrip voor de criticasters daarvan. Maar ik heb ook veel waardering voor het team webbeheerders dat het heeft aangedurfd om het forum op te schudden naar aanleiding van een aanhoudende rumble in the jungle.)