Fotogegevens op een iPad
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fotogegevens op een iPad
Ik zat gisteren bij iemand om wat foto's te selecteren. Ik had zo op mijn iPad gezet en wilde de namen van de bestanden weten van de geselecteerde foto's. Dat gaat dus gewoon niet. Althans, uiteindelijk vond ik een programma waarmee ik achter de bestandsnaam kon komen, maar het was een hoop gedoe.
Ik zal toch niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt. Eigenlijk wil ik gewoon bestandsnamen en EXIF data van mijn fotobestanden kunnen opvragen. Wie heeft een goede tip? Een bepaald programma om te gebruiken hiervoor wellicht?
Oh ja. Er zijn trouwens tools die bestandsnamen aangeven als IMG_1234.JPG. Dat zijn zeker NIET mijn bestandsnamen,
Ik zal toch niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt. Eigenlijk wil ik gewoon bestandsnamen en EXIF data van mijn fotobestanden kunnen opvragen. Wie heeft een goede tip? Een bepaald programma om te gebruiken hiervoor wellicht?
Oh ja. Er zijn trouwens tools die bestandsnamen aangeven als IMG_1234.JPG. Dat zijn zeker NIET mijn bestandsnamen,
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Fotogegevens op een iPad
Ik liep hier ook tegen aan, maar tegen het feit dat ik foto's op een Ipad zetten al een heel gedoe vind. In mijn zoektocht naar een alternatief kwam ik 'Photo Manager pro' tegen. Ik ben hier zeer tevreden over, geeft ook exit gegevens weer, maar ook evt geo data
Groet,
Arno
Groet,
Arno
- Arie Vigelius
- Forumlid
Ik gebruik iPhoto van Apple zelf. Zowel bij importeren vanuit iTunes, als direct vanuit de camera worden bestandsnamen én exif gegevens één op één meegenomen. Deze gegevens worden zichtbaar door op het "i" -tje te tikken. Als je daar op de bestandsnaam tikt, zie je ook nog met welke camera de foto gemaakt is.
N.B.: NEF wordt omgezet naar een voor de iPad te vertonen (jpeg-)bestand. Het is dus zaak de foto's op je geheugenkaart niet te verwijderen.
N.B.: NEF wordt omgezet naar een voor de iPad te vertonen (jpeg-)bestand. Het is dus zaak de foto's op je geheugenkaart niet te verwijderen.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
hoe krijg je je foto's op je ipad, beschrijf je workflow!
ik zou voorstellen, als je vanuit LR of iets dergelijks exporteert voor dergelijke zaken, om dan tekst in te voegen in je foto
ik zou voorstellen, als je vanuit LR of iets dergelijks exporteert voor dergelijke zaken, om dan tekst in te voegen in je foto
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik plaats foto's in een mapje dat ik vervolgens met iTunes synchroniseer. Die foto's kunnen uit Capture NC, Lightroom en dergelijke komen. Dar staat nog gewoon EXIF data in. Punt Is dat de meeste applicaties gewoon geen optie (lijken te) hebben om de gegevens te tonen.
- justme
- Forumlid
als je op voorhand weet dat je foto's gaat tonen op je ipad, zou je voorgaande voorstel kunnen gebruiken, dus exif data ( bestandsnaam ) tonen als tekst op je foto
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Zoals ik al aangaf zet ik mijn foto's op mijn Ipad met Photo Manager Pro. Ik exporteer vanuit Lightroom de gewenste foto's (incl. Exif data etc) vervolgens upload ik d.m.v. FTP deze foto's naar mijn Ipad, dit werkt best simpel met deze app op de Ipad. Hierbij de link naar de app.
http://www.linkusnow.com/photomanager/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Arno
http://www.linkusnow.com/photomanager/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Arno
-
- Forumlid
Zorackx schreef:........
Heb ik zeker een bijzondere iPad, want bij mij blijft NEF gewoon NEF.

gr
Peter
Peter
- justme
- Forumlid
hij bedoelt te zeggen dat hij ze eerst omzet naar JPG, welke zijn ( en alle ipads ) inlezen kan! 

-
- Forumlid
Dan begrijp ik deze niet.
Het is dus zaak de foto's op je geheugenkaart niet te verwijderen.
gr
Peter
Peter
- Arie Vigelius
- Forumlid
Hij bedoelt te zeggen
dat de iPad de bestanden omzet naar JPEG..
With the camera connector kit, the iPad can upload and store raw image files such as .nef (Nikon) and .cr2 (Canon). While there isn't any way to edit or work with those raw files on the iPad at this time, the iPad does create an optimized JPEG version of each image. You can use that image the same way as you would any other kind of photo on the iPad; include it in slideshows, e-mail it, or edit it in third-party apps.
Het bestand wordt aangeduid met RAW (schuin doorgestreept). Zodra je het bestand bewerkt wordt er een nieuwe JPEG aangemaakt.
De originele NEF blijft echter "onzichtbaar" intact. Dat was ik in mijn enthousiasme even vergeten. Je kunt dus je geheugenkaart wissen. Ik doe dat niet.
Gebruik de iPad alleen om eventueel foto's onderweg te bekijken en niet als opslag.

With the camera connector kit, the iPad can upload and store raw image files such as .nef (Nikon) and .cr2 (Canon). While there isn't any way to edit or work with those raw files on the iPad at this time, the iPad does create an optimized JPEG version of each image. You can use that image the same way as you would any other kind of photo on the iPad; include it in slideshows, e-mail it, or edit it in third-party apps.
Het bestand wordt aangeduid met RAW (schuin doorgestreept). Zodra je het bestand bewerkt wordt er een nieuwe JPEG aangemaakt.
De originele NEF blijft echter "onzichtbaar" intact. Dat was ik in mijn enthousiasme even vergeten. Je kunt dus je geheugenkaart wissen. Ik doe dat niet.
Gebruik de iPad alleen om eventueel foto's onderweg te bekijken en niet als opslag.
Laatst gewijzigd door Arie Vigelius op za jan 18 2014 9:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gobert
- Clublid
Is foto's likken lekker?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Mits digitaal is het ongevaarlijk...Gobert schreef:Is foto's likken lekker?

inmiddels is de app PhotoRaw (de Lite versie is gratis) beschikbaar die, zoals de naam al doet vermoeden, echte raw's leest. En het verschil is duidelijk zichtbaar.
ajuus
emiel
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- RogierJ
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Met de app photometa kan je netjes alle exif gegevens lezen en ook de bestandsnaam.
Nikon D850