Camera tas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Camera tas

Bericht door Maaikiehhh » ma jan 20 2014 2:07 pm

ik heb nu een schouder tas, maar die wil ik vervangen door een rugtas.
Maar dan enkel eentje waarbij de opening op je rug zit.

Nu weet ik dat Lowepro ze heeft van het type flipside.
Maar verder kan ik geen andere vinden.

zijn er nog meer camera rugtassen waarbij de opening op je rug zit ?
Groetjes Maaike en Dogs

Nikon D90- Nikon 18-105mm VR- Nikon 70-300mm VR Nikon 50mm 1.8D Sigma 10-20mm

Kroontje

Re: Camera tas

Bericht door Kroontje » ma jan 20 2014 2:15 pm

Zou niet verder kijken ;) fijne rugtas.

BStollman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door BStollman » ma jan 20 2014 2:26 pm

Als ik jou was zou ik even op het forum zoeken op Lowepro Flipside. Je gaat veel vinden over de tas en waarschijnlijk ook precies wat je wilt weten.
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

bart78
Forumlid
Forumlid

Bericht door bart78 » ma jan 20 2014 2:30 pm

Heb een Vanguard UP-Ris 46/48 Rugtas, heerlijke tas.
Een kleine 15" laptop mee gaat nog net. 70-200, 24-70 en 35mm, 4 flitsers, Godox PB360, triggers lichtmeter, batterijen, filters, reflector, flashbender...

Alles past er in. Heerlijk tasje
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma jan 20 2014 2:31 pm

Ik heb zelf een LowePro Flipside 400, erg fijne rugzak en ik zou inderdaad niet verder kijken! Ik heb hier op het forum toen een topic geopend en heb hem in China (via ebay) besteld en omgerekend nog geen 50 euro voor betaald. Je moet alleen wel geduld hebben want het kan soms een maand duren voordat hij er is.

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma jan 20 2014 2:40 pm

bart78 schreef:Heb een Vanguard UP-Ris 46/48 Rugtas, heerlijke tas.
Een kleine 15" laptop mee gaat nog net. 70-200, 24-70 en 35mm, 4 flitsers, Godox PB360, triggers lichtmeter, batterijen, filters, reflector, flashbender...

Alles past er in. Heerlijk tasje
Zit daar de rits aan de rugzijde? Want daar gaat het om ;)

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » ma jan 20 2014 2:57 pm

Ik heb de flipside 300 en 400 naargelang wat ik mee wil nemen wissel ik af ga ik op pad en neem ik niet teveel mee gaat de 300 mee de 400 voor het zwaardere werk en voor de langere tochten, zit wat comfortabeler en je kunt ook wat kleding drinken en andere spullen erin kwijt,prima tassen.

bart78
Forumlid
Forumlid

Bericht door bart78 » ma jan 20 2014 3:00 pm

Ja dat las ik net.... nee rits zit aan zijkant met een beschermertje
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » ma jan 20 2014 3:03 pm

Kijk eens hier: http://shop.fstopgear.com/us/products/mountain.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf de Satori EXP en vind die helemaal goed. Heb zo mijn spullen altijd bij me of ik nu een dagje het bos in ga of tijdens de vakantie een paar dagen de bergen in mag. De indeling kun je helemaal zelf bepalen. Heb nog ruimte over om m'n bammentjes, wat extra onderbroeken en een jas mee te nement. Echt super spul!
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » ma jan 20 2014 3:05 pm

Ik heb ook de F stop loka gehad, heeft ook de opening aan de rugzijde ook een supertas waar je verschillende inserts in kunt plaatsen.

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door staal571 » ma jan 20 2014 3:11 pm

Een tas koop je meestal te klein, maar buiten dat hij moet je aanstaan en het moet goed voelen als hij vol zit tijdens het dragen.
En daar kun je maar op een manier achter komen en dat is met alles wat er in moet naar een goede fotozaak gaan en passen en dan ruim de tijd nemen en met die tas op je rug door de winkel lopen.
Doe je dat niet garandeer ik je een teleurstelling, het is mij in het begin ook mis gegaan ik was ook eigenwijs en ben door schade en schande wijs geworden, ik heb nu onderhand wel 4 tassen.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » ma jan 20 2014 3:29 pm

staal571 schreef:Een tas koop je meestal te klein
Nog een voordeel van fstop tassen. Je gebruikt inserts die je los kunt kopen en die mee kunnen groeien met de spullen die je hebt. Ook handig als je bijvoorbeeld een keer niet alles mee wilt nemen. Kleine insert er in en je hebt extra ruimte voor ander dingen.

http://player.vimeo.com/video/52893646? ... frame=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maaikiehhh » ma jan 20 2014 3:41 pm

ik zit te twijfelen welke flipside mocht ik die aanschaffen.

ik heb nu me camera en 3 lenzen, maar mocht ik een flitser hebben wil ik die ook mee kunnen nemen.
Hoef niet persé heel veel extra ruimte te hebben.
Groetjes Maaike en Dogs

Nikon D90- Nikon 18-105mm VR- Nikon 70-300mm VR Nikon 50mm 1.8D Sigma 10-20mm

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma jan 20 2014 3:43 pm

Ik heb al het onderstaande (zie onderschrift) in de Flipside 400 zitten en heb alleen onderin nog 2 kleine vakjes over.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma jan 20 2014 6:10 pm

Voor een camera met drie lenzen zou ik de Flipside 400 nemen. Ik heb hem en zou niet graag minder ruimte hebben. Ik gebruik bv. ook een vakje voor schoonmaakspullen, reserve batterijen, zender/ontvanger voor de flitser. Ik vind het lekker om de ruimte te hebben om niet elke keer de zonnekap om te hoeven draaien om ruimte te besparen.

Wat handig is aan de flipside is dat je zonder de rugzak af te doen lenzen kunt verwisselen. Ideaal als het regent of als de grond vies is.

Verder is hij erg veelzijdig in gebruik, ik gebruik hem voor totaal verschillende set-ups, bv met ringlitser met een 6kg generatorpack, of met een geassembleerde panoramakop en altijd past het.

Ook voor wandeltochten met bv een Camelbak drinkreservoir en een extra trui of regenjas is hij prima.

Pas zag ik in Amsterdam een toerist lopen met op zijn rug een opengeritste, en ongetwijfeld leeggehaalde, dagrugzak. Het is me in de Efteling ook een keer overkomen. Dan is het een lekker idee dat niemand achter je rug om bij je fotospullen kan.

Om eerlijk te zijn vind ik hem niet heel erg comfortabel, ik loop liever met mijn 80+20 liter rugzak dan met de Flipside. Het voordeel van grotere rugzakken is dat je de heupband gebruikt om het gewicht te dragen. Bij kleine rugzakken rust al het gewicht op je schouders. Vaak trekt de rugzak dan bovenop naar achteren, zeker als je een statief achterop bevestigt. Ik had bij de Flipside dus liever de statiefbevestiging onder de rugzak gezien of daar wat bevestigingslussen gehad.

Verder na een aantal jaar gebruik erg tevreden.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”