Micro 60mm

Discussies over macro/micro objectieven
Plaats reactie
Riny

Micro 60mm

Bericht door Riny » do jan 23 2014 10:48 am

22-01-2014 een wel heel mooi mazzeltje.
Hoe de mensen het weten weet ik niet maar iemand kwam aan de deur met een Nikon Micro 60mm 2.8 lens compleet met alle bijbehorende materialen en gaf aan geld gebrek te hebben en of ik interesse had in een lens.
Kijken kost niets zeg ik altijd dus de persoon binnen gelaten, camera gepakt, de lens erop gezet en perfect werken.

Had al eens eerder naar deze lens gekeken maar de prijs ligt zo tussen € 350,00 en € 460,00 en vond dit toch veel geld gezien mijn WAO-tje.
De beste man wilde er graag € 100,00 voor hebben en liet de aankoopbon van de Mediamarkt zien met een bedrag van € 369,00.
Hier hoefde ik niet lang over na te denken en heb de lens overgenomen na een grondige test.
Gelukkig dat ik de man ken anders zou je haast geloven dat het gestolen goed is, maar zo is deze man beslist niet.

Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Micro 60mm

Bericht door Skippy » do jan 23 2014 11:36 am

Dat is zeker een mooie mazzel. Geen geld voor een van de beste NIkkor objectieven. Nauwelijks vervorming, geweldige scherpte en fraaie bokeh.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do jan 23 2014 12:00 pm

Yup gefeliciteerd!
De ene z'n dood de ander z'n micro ;)
Hij zit bij mij als standaard objectief op mijn cam. Super lens om mee rond te wandelen, super lens voor mens plaatjes.
Deze micro was een van de voornaamste reden om mijn 24-70 van de hand te doen, samen met de Sigma 35mm A :mryellow:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Riny

Bericht door Riny » do jan 23 2014 12:14 pm

Ja, ik denk dat ik ook wel eens wat kan schiften met mijn lenzen (11 stuks).
Er zitten er tussen die zo zelden gebruik.
Echter zit ik met een onderbuikgevoel dat als ik er straks maar geen spijt van ga krijgen na wat lenzen te hebben afgestoten.
Heb altijd zo iets van, beter mee verlegen dan om verlegen.

JanJacob
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JanJacob » do jan 23 2014 1:02 pm

Treurig dat iemand zo desperaat is dat hij ca. 200 euro laat liggen...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do jan 23 2014 1:28 pm

:o Bijzonder verhaal! :shock:
Er komt iemand aan de deur en die biedt 'zomaar' een Nikkor objectief aan voor weinig...
(ik zou willen dat zulke mensen bij mij aan de deur kwamen)

Zeker weten dat 'ie niet 'ontvreemd' is, met bon en al?
Want anders ben je nog schuldig aan heling ook. :frown:

Riny

Bericht door Riny » do jan 23 2014 1:37 pm

CaptainHook schreef::o Bijzonder verhaal! :shock:
Er komt iemand aan de deur en die biedt 'zomaar' een Nikkor objectief aan voor weinig...

Zeker weten dat 'ie niet 'ontvreemd' is, met bon en al?
Want anders ben je nog schuldig aan heling ook. :frown:
Zeker weten dat het allemaal oké is.
Wanneer het een vreemde was geweest had ik dit echt niet gedaan.
Daarbij, zou het wel zo zijn geweest had ik dit niet op het net gezet maar zo zit ik niet in elkaar.
Dus gewoon een eerlijke lens. :P :wink2:

Jester
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jester » do jan 23 2014 2:53 pm

Soms heb je mazzel! Voor dat geld had ik ook niet lang hoeven nadenken. Ik heb de mijne destijds ingeruild voor een 105mm macro, maar niet omdat het een slecht objectief is. Integendeel, het is - zoals al gezegd - een topding! Dus gefeliciteerd!

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do jan 23 2014 6:04 pm

Gelukgewenst met je objectief. Jammer, misschien wel tragisch voor de verkoper, maar een gelukje voor jou.

"Echter zit ik met een onderbuikgevoel dat als ik er straks maar geen spijt van ga krijgen"...

Ik kan je vertellen dat ik spijt heb van iedere Nikkor die ik in het verleden heb weggedaan.
Er gaat dan ook niets meer weg.

Je leest hier ook vrij vaak dat mensen "een objectief zelden of nooit gebruiken en hem dus maar weg doen"... Ik persoonlijk kan me daar totaal niets bij voorstellen. Dure Nikkors kopen en ze dan niet gebruiken... Niet al mijn objectieven worden vaak gebruikt, er zijn er bij die ik maanden niet aanraak, maar wegdoen? Op het moment dat je hem nodig hebt je handen op een lege plaats slaan... Pijn...

Maar misschien ben ik wel een Nikkor-hamsteraar?

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » do jan 23 2014 6:22 pm

[quote="emdeklerk"
Ik kan je vertellen dat ik spijt heb van iedere Nikkor die ik in het verleden heb weggedaan.
Er gaat dan ook niets meer weg.
Je leest hier ook vrij vaak dat mensen "een objectief zelden of nooit gebruiken en hem dus maar weg doen"... Ik persoonlijk kan me daar totaal niets bij voorstellen. Dure Nikkors kopen en ze dan niet gebruiken... Niet al mijn objectieven worden vaak gebruikt, er zijn er bij die ik maanden niet aanraak, maar wegdoen? Op het moment dat je hem nodig hebt je handen op een lege plaats slaan... Pijn...
Maar misschien ben ik wel een Nikkor-hamsteraar?[/quote]

:D Herkenbaar.
Ooit de spiegel 500 mm/ f8 weggedaan. :oops:
Vanaf 1969 staat alles in de vitrine te beginnen met mijn eerste, een Agfa Clack.

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”