[color=#] [/color] [font=Arial] [/font]
Beste 401 kenners,
Na jaren trouwe dienst transporteert het oprol mechanisme de film niet naar de volgende te belichten plaats. Het rode ledje gaat dan aan als ware aangevende dat de film vol is.
(Het terugspoel mechanisme, na volle film, doet het wel)
De motor maakt het bekende normale geluid.
Ik heb het idee dat een tandrad van het overbreng mechanisme niet meer voldoende aan een as is bevestigd o.d.
Wie kan mij informeren hoe dit aandrijfmechanisme bereikbaar is of heeft andere ideeën dan wel een schema??
Om een dergelijk verder gaaf toestel met zo'n techniek weg te gooien is immers bijna schennis en respectloos. Dus ik heb niet veel te verliezen alleen maar te winnen.
Kunt u mij informeren?
Alvast dank.
F-401 S
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gewoon lekker doenDuuuv schreef:Of een F90X. Kost ook geen drol en dan heb je een waanzinnig mooie camera.mikemix schreef:Op Marktplaats een 2de scoren is mijns inziens goedkoper.

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ha, die heb ik laatst ook gescoord inclusief MB-16, als nieuw.GdP schreef:Of een F80 voor € 60,-
Nadeel is dat je met die nieuwere Nikon's geen lichtmeting hebt bij gebruik van MF-Nikkors, vandaar mijn advies van de F4s.
Heb je dit soort lenzen niet en wil je ze ook niet , dan is een F75 of een F80 een prima keuze.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....