Roy let er wel op dat ontwikkelen en afdrukken samen een prijzig verhaal kan worden, zeker als er geen vakfotograaf is of een Hema. De Hema in Apeldoorn doet wel als optie enkel ontwikkelen. Dat is rond de 3 euro per rol en is een standaard procedure die ze doen. Dan krijg je dus een zakje met negatieven en moet je verder zelf scannen om digitale fotos te krijgen Ga je ook afdruken laten maken of op cd zetten(wat bij hema en kruidvat geen wondertjes zijn) dan wordt het al gauw kostbaarder, ondanks dat dat wel erg fysiek is natuurlijk, een echte foto.
Ik heb eenmaal z/w af laten drukken en kon 17 euro aftikken bij de kassa(blijkbaar 2x zo dur als kleur en was niet bekend of zichtbaar dat dit duurder was).
Dus overdenk je plan, de start kost niet zo veel maar het gaat wel in de papieren lopen omdat A film duur kan zijn en B het wegbrengen ontwikkelen en eventuel afdrukken en cd ook. Zelf alles doen is natuurlijk ook erg leuk, veel hier zweren er ook bij maar overdenk dat ook goed. Het is maar wat je doel is.
Mijn tip is onderzoek goed wat je precies wil! Overigens wil ik je niet ontmoedigen maar probeer realistisch te zijn
Peter
Bijna leeg hier....