Ik ben op zoek hoe ik mijn camera kan instellen om de flitser (sb700) op afstand te gebruiken.
Men zegt mij dat ik in de instellingen moet zoeken naar flitsregeling voor de ingebouwde flitser en daar dan instellen als commander.
Maar die instelling heb ik niet, en kan hem enkel instellen als TTL en handmatig maar nergens iets te vinden over commanderinstellingen.
Wie kan me helpen of moet ik op zoek gaan naar triggers?
Bedankt voor eventuele info.
D5100 en flitsinstellingen
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D5100 en flitsinstellingen
Beste Hansje,
Welkom.
re: men zegt
Je moet niet alles geloven dat je hoort of leest.
De Nikon D5100 heeft geen ingebouwde Commander-functie (sommige duurdere Nikons wel)
Meer toelchting op pg 203 van het kamera handboek.
Als commandant kan o.a. de SU-800 of een tweede SB-700 dienen.
Groeten, Gijs
PS je kan de SB-700 ook als commandant gebruiken om een andere (goedkopere) compatible flitser aan te sturen.
Welkom.
re: men zegt
Je moet niet alles geloven dat je hoort of leest.
De Nikon D5100 heeft geen ingebouwde Commander-functie (sommige duurdere Nikons wel)
Meer toelchting op pg 203 van het kamera handboek.
Als commandant kan o.a. de SU-800 of een tweede SB-700 dienen.
Groeten, Gijs
PS je kan de SB-700 ook als commandant gebruiken om een andere (goedkopere) compatible flitser aan te sturen.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op za feb 22 2014 4:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Cookie1397
- Clublid
De su 800 kan en een sb 700 kan ook. Dat is natuurlijk een prijzige oplossing. Je kan net zo goed met een losse triggerset werken zoals bv een phottix triggerset of nog goedkoper de yungnuo triggersets zoals deze bv http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/ ... odal-boxed" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon Z Z & de maskers
Hartelijke dank voor de info en ik denk dat ik nu wel weet wat te doen. Het zal een triggersetje worden i.v;m. budget.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Wel uitproberen in de winkel. Er zijn veel triggers (met name de heel goedkope) die reageren op de aanstuurflits van je Nikon. En dan werkt het dus niet.