Naar volle tevredenheid gebruik ik mijn AF-S Nikkor 18-105 1:3.5-5.6G ED objectief.
Echter vandaag een 'vevelende' verrassing, het leek alsof de zoom zwaar liep, maar de ring aan de voorzijde van de zoomring liet los (zie foto) Lijkt mij een afwerkring. Een andere fotograaf aanwezig kende dit maar voor ik meer kon informeren, na het evenement, was hij helaas weg.
Het objectief is buiten garantie en heeft al een aanzienlijk aantal malen in-en uit geschoven. Er is op het objectief "onder de ring" iets van een lijmrest zichtbaar maar wel van een type dat 'rubber' achtig blijft. Er is in de ring en om het objectief iets van een nokken en op het objectief slots zichtbaar, geen bajonet vatting , niet iets wat 'sluit'.
Wat voor mij dit wat dringend maakt; carnaval komt er aan en dan wordt dit objectief (icm de D90) weer flink gebruikt.
Ik denk dat er in de omtrek op iets van 3 plaatsen een beetje lijm gebruikt moet worden (voor de werktuigbouwers onder ons, wanneer in staal had ik Loctite; nutlock gekozen) maar ik heb hier geen idee welke. Alvast is de ring binnenin en het objectief buitenom met schoonmaakalcohol schoongemaakt, maar wat nu?
Iemand een tip (lijmsoort) hoe de ring met het objectief te borgen?
Alvast bedankt.
Frank