Ai objectieven op de D80
Ai objectieven op de D80
Ik zie op marktplaats een 200mm 4.0 Ai-s te koop staan. Ik ben in het bezit van een D-80, uiteraard kan ik in de gebruiksaanwijzing lezen wat er dan allemaal wel of niet kan met deze combinatie. Maar wie heeft er in de praktijk ervaring mee en wil die met mij/ons hier delen?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je om praktijkervaringen vraagt, zul je niet veel reacties krijgen. Die combinatie doet het niet echt.
Tuurlijk, 't past wel, maar geen AF (vanzelfsprekend) en geen lichtmeting. Dat wordt dus een lichtmeter gebruiken.
Of een foto maken, foto beoordelen met histogram, nog een foto maken en dan nog een keer dezelfde procedure voor de fijnregeling vd belichting.
Met andere woorde: Leuk als hobbyprojectje om te laten zien dat het werkt, maar eigenlijk werkt het niet.
Tuurlijk, 't past wel, maar geen AF (vanzelfsprekend) en geen lichtmeting. Dat wordt dus een lichtmeter gebruiken.
Of een foto maken, foto beoordelen met histogram, nog een foto maken en dan nog een keer dezelfde procedure voor de fijnregeling vd belichting.
Met andere woorde: Leuk als hobbyprojectje om te laten zien dat het werkt, maar eigenlijk werkt het niet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.