Goedeavond,
hierbij heb ik het volgend probleem:
ik heb een zwart wit foto waar de lippen rood zijn.
Nu wil ik deze de huid verzachten met Gaussiaans vervagen.
Als ik in de buurt van de lippen kom dan wordt de huid roze, rood??
ik heb een laag die ik gedupliceerd heb, met een masker
Hoe kan ik dit voorkomen?
ik hoor graag jullie advies.
Alvast bedankt,
RJ Fotografie.
Gaussiaans vervagen
- RJ Fotografie
- Forumlid
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Gaussiaans vervagen
Maak een nieuwe laag waar je alles behalve de huid deletet. Die vervaag je.
- RJ Fotografie
- Forumlid
Beste Ator,
dit begrijp ik niet?
RJ Fotografie.
dit begrijp ik niet?
RJ Fotografie.
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je neemt de laag met daarop de foto met lippen en die kopieer je. Op die nieuwe laag verwijder je de lippen en liefst alles wat geen huid is, niet met een masker maar door het echt weg te halen, je hebt daar dus een gat in je laag. Deze laag ga je dan vervagen.
Je krijgt dan een laag met alleen vervaagde huid zonder uitgesmeerde kleur of toon van lippen, ogen, haar en andere zaken. Deze kun je dan met een masker toepassen waar je het wilt hebben.
Als je de hele laag vervaagt spreid je alle pixels uit over een groter gebied. Rondom rode lippen wordt de huid meer roze, vlakbij zwart haar wordt de huid grijzer. Wil je de huid huidkleurig houden dan moet je alles wat je niet wil uitsmeren weghalen.
Je krijgt dan een laag met alleen vervaagde huid zonder uitgesmeerde kleur of toon van lippen, ogen, haar en andere zaken. Deze kun je dan met een masker toepassen waar je het wilt hebben.
Als je de hele laag vervaagt spreid je alle pixels uit over een groter gebied. Rondom rode lippen wordt de huid meer roze, vlakbij zwart haar wordt de huid grijzer. Wil je de huid huidkleurig houden dan moet je alles wat je niet wil uitsmeren weghalen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Zoiets als de beschrijving en voorbeeld hier:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 60#p421560" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 60#p421560" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers