Forum leden,
ben in het bezit van een D7000 en Metz 44-AF1. Werkt allemaal toppie woppie.
Maar is er een manier waaraan je kunt zien wanneer de batterijen moeten worden opgeladen van de metz?
Ik gebruik eneloop's. Wordt het flits vermogen minder (wat volgens mij niet kan), of stopt hij gewoon.
Bas
Batterij niveau metz 44-AF1
Re: Batterij niveau metz 44-AF1
Als regel kun je dat merken aan het langer worden van de tijd die tussen de flitsen nodig is om weer op te laden.
Met volle accu's is die oplaadtijd (dus tussen flits en weer aangaan van het controle-ledje) altijd kort, als die tijd langer wordt moeten de accu's worden verwisseld of opgeladen.
Zie ook het instructieboekje bij de flitser...
Met volle accu's is die oplaadtijd (dus tussen flits en weer aangaan van het controle-ledje) altijd kort, als die tijd langer wordt moeten de accu's worden verwisseld of opgeladen.
Zie ook het instructieboekje bij de flitser...
- drumsix
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
em,
bedankt. Heb dit gemist in het boekje, wel naar gezocht.
Ik ga nogmaals zoeken.
Dank.
bedankt. Heb dit gemist in het boekje, wel naar gezocht.
Ik ga nogmaals zoeken.
Dank.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Blz 63 van de handleiding: http://www.metz.de//en/service-support/ ... blitz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwisselen van de batterijen
De accu’s/batterijen zijn leeg, c.q. verbruikt als de flitsvolgtijd (tijd tussen het ontsteken van een flits met volle energie,
bijv. bij M, tot het opnieuw oplichten van de aanduiding dat de flitser gereed is) meer dan 60 sec. duurt.
Verwisselen van de batterijen
De accu’s/batterijen zijn leeg, c.q. verbruikt als de flitsvolgtijd (tijd tussen het ontsteken van een flits met volle energie,
bijv. bij M, tot het opnieuw oplichten van de aanduiding dat de flitser gereed is) meer dan 60 sec. duurt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- drumsix
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ik ga me in een hoekje zitten schamen.......... 

Voor wat betreft het tot zich nemen van informatie uit handleiding ben je op dit forum in goed gezelschap hoor.
Je kunt dat hoekje wel weer uitkomen...
Je kunt dat hoekje wel weer uitkomen...