Goed dat dieren zich niks aantrekken van menselijke wetten

Plaats reactie
gevonny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Goed dat dieren zich niks aantrekken van menselijke wetten

Bericht door gevonny » za mar 08 2014 5:28 pm

Afbeelding

Maar goed dat deze ganzen zich er niks van aantrekken... :)

Dubbele opname omdat anders de ganzen helemaal onscherp waren.
Indien de brandpunten echter te ver uit elkaar liggen schijnt het niet zo mooi te werken? (zie bord)
En die ganzen bleven niet op de zelfde plek liggen ... :)
http://www.flickr.com/photos/86388305@N04/sets/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gé Driessen

a90
Forumlid
Forumlid

Re: Goed dat dieren zich niks aantrekken van menselijk wette

Bericht door a90 » za mar 08 2014 10:04 pm

Ik vind het nogal een rommelig geheel zo.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

pimmetje
Clublid
Clublid

Re: Goed dat dieren zich niks aantrekken van menselijke wett

Bericht door pimmetje » za mar 08 2014 10:21 pm

Ik vind het wel grappig uitpakken. Goed dat fotografen zich soms niets aantrekken van fotografische wetten.

gevonny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gevonny » za mar 08 2014 10:30 pm

@a90

Weet het, vandaar dat ik het er ook bijgezet heb dat het niet goed lukt als dingen bewegen en de brandpunts afstand te veel verschild.
Doch als jij een betere methode hebt om zo iets er helemaal scherp op te krijgen, hou ik me aanbevolen :wink:
http://www.flickr.com/photos/86388305@N04/sets/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gé Driessen

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za mar 08 2014 10:39 pm

Neem een compactcamera met een kleine sensor en je krijgt de resultaten die je zoekt. Met een DSLR wordt dit al aanzienlijk moeilijker maar hoe meer dicht je het diafragma zal draaien des te scherper het geheel zal worden.

Volgens mij zijn beide foto's nog met een relatief grote diafragmaopening gemaakt en als je dat al wat meer naar elkaar zou brengen dan is het al heel wat. Kijk naar de letters op het paaltje dan weet je wat ik bedoel

Wat ook helpt is een foto van de vogels scherp en een foto van de paal scherp maar dan zonder de vogels (even wachten tot ze wegzijn) . Dan zie je die in ieder geval niet dubbel.

Je kan het ook nog in de bewerking zoeken waarbij je in PS met lagen de foto's samenbrengt en de paal van de ene foto en de vogels van de andere foto samenvoegt.

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

gevonny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gevonny » za mar 08 2014 11:04 pm

Foto's met f9 genomen.

En tja, PS heb ik niet , werk met CaptureNX2

Het ging mij er eigenlijk ook niet om om een technisch goede foto te krijgen, meer om het hilarische ervan, verboden te zwemmen terwijl de vogels dat wel doen (en mogen). :)

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik op dat moment er totaal niet bij stil heb gestaan dat die ganzen in de tussentijd weer een stuk verder gezwommen zouden zijn en het riet op en neer waaide :frown:

Dat bord vind ik wel apart, dat de letters verschillen, het onscherpe is de 1e opname, het scherpe de 2e. Dát had ik niet verwacht.

Gé Driessen

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za mar 08 2014 11:10 pm

F9 lijkt me genoeg, altijd voor diffractie oppassen.

Als je geen ps hebt dan ken ik misschien nog wel een ander, relatief eenvoudig tootlje voor je waarmee je op basis van verschillende foto's met telkens verschuivende scherpte, ze kunt samenvoegen tot 1 scherp beeld.

Misschien ken je het allang maar bij deze:

http://www.heliconsoft.com/heliconsoft- ... con-focus/" onclick="window.open(this.href);return false;

gevonny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gevonny » za mar 08 2014 11:44 pm

Nee, kon ik niet.

Heb er echter ook nog nooit naar gezocht omdat dit de 1e keer was dat ik meerdere opnamen over elkaar heb genomen.
Neem aan dat je met dit programma het probleem van die zwemmende vogels (Of andere objecten die zich verplaatsen) ook niet kunt verhelpen.

Is ook niet mijn ding om foto's zodanig middels een fotobewerkings programma te veranderen dat er weinig origineels meer aan is.

Heb het echter gedownload en gestald op m'n pc. , mogelijk komt het nog eens van pas.

Bedankt,

Gé Driessen

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”