Tegenlicht
Sorry, zag je pb helaas wat laat.Pelgrim schreef:Leg uit mikemix wat je precies bedoeld......
Wat ik probeerde te zeggen is dat een opname van een schilderij (reproduktie) in de topic titel wellicht wat duidelijker was geweest.
Een kleuren kaart is een strip die je bij de reproduktie mee fotografeert om het bij verdere bewerking of bij de opname zelf al controleerbaar te houden.
Een soort referentie dus.
Deze gebruikte ik altijd voor repro's van Kodak:

Samen met deze:

Als je de kleuren van de bloemen en bladeren natuurgetrouw wilt laten overkomen met je dit niet doen met tegenlicht. Tenminste niet met zoveel tegenlicht. Het groen en rood van de bloemen zal wel goed zijn maar de achtergrond is daardoor totaal uitgebeten (overbelicht)Pelgrim schreef:Als ik 2 stops minder licht had gegeven was het groen en het rood te donker geworden.
Mikemix: geschilderd ? Wat bedoel je daarmee ? Volgens mij is het gewoon een foto genomen in het veld en die flink is overbelicht.
Ik heb niet de intentie om iemand in het ooitje te nemen.....GdP schreef:Ik denk dat Pelgrim ons in het ootje neemt. De uitsnede is slecht. Want aan de onderkant ontbreekt er heel wat. De compositie is slecht, en de foto is overbelicht.
Gerrit
Hoe kom je hier nou bij....
Wat ontbreekt er aan de onderkant?
Volgens mij is de compositie prima...
Maar ik ben open voor een andere mening..
Vertel wat je bedoeling is...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
infoinfoinfoinfoinfo
Hallo Pelgrim, ik denk dat wat meer info bij een geplaatste foto heel wat onjuiste reacties kan voorkomen.
Gewoon even vermelden dat dit een foto is van een schilderij/foto.
Heeft men klachten over compositie, de onderkant enz. kan je ze gewoon naar de schilder of oorspronkelijke fotograaf verwijzen
Maar met de latere info die erbij gekomen is, begrijp ik de foto beter.
Groetjes George
Gewoon even vermelden dat dit een foto is van een schilderij/foto.
Heeft men klachten over compositie, de onderkant enz. kan je ze gewoon naar de schilder of oorspronkelijke fotograaf verwijzen

Maar met de latere info die erbij gekomen is, begrijp ik de foto beter.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken