some girls get the picture!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
some girls get the picture!

Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!
- Mickey Mike
- Forumlid
Re: some girls get the picture!
Mooie plaat, mooie blik !
Als ik één kleine opmerking mag geven had ik de camera iets lager gehouden zodat je haar lippen helemaal ziet.
Als ik één kleine opmerking mag geven had ik de camera iets lager gehouden zodat je haar lippen helemaal ziet.
Nikon D300s - 17-55mm 2.8 - 70-200mm VR 2.8 - TC-17E II - Speedlight SB-900 - Kata R-102
- BStollman
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Nu zou je erbij kunnen bedenken dat ze net een foto geschoten heeft en de camera voor haar ogen weghaalt om te kijken naar de persoon die haar fotografeert? Maar dat kan ook mijn interpretatie zijn.Mickey Mike schreef:Mooie plaat, mooie blik !
Toffe plaat!
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mooie foto hoor, vreemd dat er zo weinig reacties zijn.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Forumlid
hij zal wel goed zijn dan?? hahahadogo schreef:Mooie foto hoor, vreemd dat er zo weinig reacties zijn.
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hij is ook goed,en ze heeft het goede merk camera.
Gr Rob
Gr Rob
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Toch even een kritisch geluid. Het is jammer dat haar huid geen enkel detail meer heeft en naar mijn smaak overbelicht is.
Mee eens, het is ook mij net wat te gladgestreken. Heb het idee dat dit momenteel ook een beetje mode is, je ziet het ook veel in fotobladen als voorbeeld van een "netjes" portret, maar geef mij maar een foto waar het model door een wat levendiger huidtextuur toch wat meer karakter lijkt te tonen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
-
- Forumlid
gelukkig is dat een kwestie van smaak, en het is nu eenmaal dat de klant die betaald ook bepaald.
en aangezien er verder geen commentaar op technische uitvoering is, maar meer smaak gerelateerd is het een geslaagde foto.
klant blij, ik blij.
en aangezien er verder geen commentaar op technische uitvoering is, maar meer smaak gerelateerd is het een geslaagde foto.

- a90
- Forumlid
Bijzondere redenering; omdat de klant betaalt, er weinig feedback is én je de wel gegeven feedback schaart in de categorie 'smaak' is de foto geslaagd.
Voor wat het waard is vind ik de foto wat te licht, de huid te glad en te krap gekaderd (haar rechts). De houding, haar oogopslag en het plaatje als geheel (stoere blik en dito jasje) vind ik wel ok.
edit: typo
Voor wat het waard is vind ik de foto wat te licht, de huid te glad en te krap gekaderd (haar rechts). De houding, haar oogopslag en het plaatje als geheel (stoere blik en dito jasje) vind ik wel ok.
edit: typo
Laatst gewijzigd door a90 op do mar 27 2014 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ga mee met a90.
De klant bepaalt of het mooi is?
De klant betaalt maar de fotograaf adviseert.
Ik heb echt wel een beeld geschoten die wordt bepaald door de klant maar die ik uiteindelijk minder sterk vond dan mijn eigen visie.
Dan lever ik deze wel uit maar blijf wel bij mijn mening.
Ik vind de mond tov de camera echt storend.
Ook de verlichting is smaak maar de handen zo uitgebleekt echt lelijk.
Rest is smaak en/of afhankelijk van specs.
De klant bepaalt of het mooi is?
De klant betaalt maar de fotograaf adviseert.
Ik heb echt wel een beeld geschoten die wordt bepaald door de klant maar die ik uiteindelijk minder sterk vond dan mijn eigen visie.
Dan lever ik deze wel uit maar blijf wel bij mijn mening.
Ik vind de mond tov de camera echt storend.
Ook de verlichting is smaak maar de handen zo uitgebleekt echt lelijk.
Rest is smaak en/of afhankelijk van specs.
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
Zo bijzonder is dat niet. De gegeven feedback gaat immers over smaakafhankelijke issues.
Terwijl er wel een klein foutje zit in deze foto, die schijnbaar niemand opvalt... Geeft me wel wat denkwerk over de gegeven feedback en hoe serieus ik die moet nemen. Ik vraag me dan tevens af hoeveel members hier een gekalibreerd scherm hebben?
Daarnaast vind ik het gegeven "klant blij, ik blij" absoluut terzake doen. Een klant heeft zich doorgaans verdiept in het werk van de fotograaf en komen juist voor deze stijlkenmerken. Wie zegt dat de samenspraak tussen klant en fotograaf er niet is geweest? Dus de fotograaf/klant in z'n eentje bepaald? Dus... Volgens mij is er niets mis met de klant tevreden stellen.
Diegenen die het hier niet mee eens zijn, kunnen wellicht mooie foto's maken, maar hoeven er (gok ik) niet van te leven. Dat maakt natuurlijk niet dat iedere foto dan maar prima is. Maar laat het klantgerichte dan even buiten beschouwing. Beoordeel dus puur op de foto zelf. Smaak afhankelijk? ja. Stijl voorkeur? ja.... En vraag gerust naar de weegredenen en de toegepaste setup..
Ik vind het oprecht jammer dat deze discussie zich weer voordoet.

Daarnaast vind ik het gegeven "klant blij, ik blij" absoluut terzake doen. Een klant heeft zich doorgaans verdiept in het werk van de fotograaf en komen juist voor deze stijlkenmerken. Wie zegt dat de samenspraak tussen klant en fotograaf er niet is geweest? Dus de fotograaf/klant in z'n eentje bepaald? Dus... Volgens mij is er niets mis met de klant tevreden stellen.

Diegenen die het hier niet mee eens zijn, kunnen wellicht mooie foto's maken, maar hoeven er (gok ik) niet van te leven. Dat maakt natuurlijk niet dat iedere foto dan maar prima is. Maar laat het klantgerichte dan even buiten beschouwing. Beoordeel dus puur op de foto zelf. Smaak afhankelijk? ja. Stijl voorkeur? ja.... En vraag gerust naar de weegredenen en de toegepaste setup..
Ik vind het oprecht jammer dat deze discussie zich weer voordoet.

Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Als de technische basis eenmaal beheerst wordt is verder alles 'smaak'. Maar smaak of liever gevoel voor esthetiek/schoonheid is wat het verschil maakt tussen een, beide technisch perfect uitgevoerde, lelijke en een mooie foto. Dat is gedeeltelijk persoonlijk maar er zit wel degelijk een grote universele component in.
Zet deze foto eens naast een portret van bv. Erwin Olaf of een nadere topfotograaf. Kijk eens naar het verschil in compositie, belichting, in nabewerking (vooral de huid), in licht, in haar/make-up, in styling in sfeer en zeggingskracht. Ga je dan met een serieus gezicht vertellen dat het verschil puur een kwestie van 'smaak' is.
Zet deze foto eens naast een portret van bv. Erwin Olaf of een nadere topfotograaf. Kijk eens naar het verschil in compositie, belichting, in nabewerking (vooral de huid), in licht, in haar/make-up, in styling in sfeer en zeggingskracht. Ga je dan met een serieus gezicht vertellen dat het verschil puur een kwestie van 'smaak' is.
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
We kijken uit naar een topic waarin jij je skils toont op model gebied.... Eerder geef ik niet toe aan m'n beredenering.
Internet wijsheid is 1. Zelf echt doen (en durven tonen met het risico om onderuit te gaan) is 2.
En durf deze discussie gerust persoonlijk aan te gaan. Ik neem aan dat je op Professional Imaging bent?
Internet wijsheid is 1. Zelf echt doen (en durven tonen met het risico om onderuit te gaan) is 2.
En durf deze discussie gerust persoonlijk aan te gaan. Ik neem aan dat je op Professional Imaging bent?
Laatst gewijzigd door Rinaldo Wolvers op do mar 27 2014 12:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.