Vorige week had ik van iemand een d700 over genomen en hiervoor had ik een d7000.
Nu heb ik wel lof over de kwaliteit van body, maar kwa bedienning is het totaal anders.
Vooral de knoppen van iso, wb en qual vind ik op moment totaal niet prettig/zie ik het nut niet van in.
WB: staat bijna altijd in auto en met raw heeft dit geen groot belang.
Qual: dit stel je in en laat je zo staan voor 90% van de tijd dat je de camera hebt.
Iso: die snap ik dat die boven zit. Die verrander ik regelmatig, maar met de d7000 heb ik deze op het secundaire wiel gezet. Hierdoor kan ik vlug en makkelijk de iso aanpassen.
Alleen al vanwege de iso ervaar ik dus het gebruiks gemak van een d7000 prettiger als van de d700.
Nu is mijn vraag of andere mensen hier mee ervaring hebben en wat ze er van vinden.
En hoevaak je deze knoppen gebruikt
Zijn er andere knoppen of bedieningen die voordeel geven op de d700 tegenover de d7000
bediening pro body vs non pro
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: bediening pro body vs non pro
Je bent het een gewend, dan valt het andere altijd tegen wat je niet gewend bent.
Gewoon tijd gunnen. Je kunt ook diverse knoppen programmeren voor specifieke functies als je dat liever afgaat. Maak er simpel gebruik van.
Gewoon tijd gunnen. Je kunt ook diverse knoppen programmeren voor specifieke functies als je dat liever afgaat. Maak er simpel gebruik van.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Willem,
Eens met Leon.
Kamera's verschillen nu eenmaal.
Op eenzelfde manier verschilt een D700 weer van een D3 (in dezelfde tijd ontworpen).
De D700 is ergonomisch een variant van de D300, die gebaseerd is op de D200.
Ergonomie is voor sommigen belangrijk, zeker als je meerdere kamera's naast elkaar wilt gebruiken.
Groeten, Gijs
Eens met Leon.
Kamera's verschillen nu eenmaal.
Op eenzelfde manier verschilt een D700 weer van een D3 (in dezelfde tijd ontworpen).
De D700 is ergonomisch een variant van de D300, die gebaseerd is op de D200.
Ergonomie is voor sommigen belangrijk, zeker als je meerdere kamera's naast elkaar wilt gebruiken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jdgraaf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
In mijn geval (D7000 komend van D5000) vind ik de extra knoppen w/b, iso etc een ware verademing. Ik regel dit vrij frequent. Als ik de settings goed heb bij het maken van de foto's scheelt dit weer in de nabewerking. En ik hoef niet elke keer menu 3 lagen diep in om de setting aan te passen.
Kortom ik ben het eens met Leon. Het is net wat je gewend ben, maar ook hoe je werkt.
Jan
Kortom ik ben het eens met Leon. Het is net wat je gewend ben, maar ook hoe je werkt.
Jan
Een berg Nikon spullen....
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Puur wennen. Ik kan die knopjes blind vinden...
Van mij hadden functies als kwaliteit ook geen apart knopje nodig, want ik schiet toch altijd en NEF, maar dan nog. Voordeel is in ieder geval dat ik zo een D4 of zo kan oppakken en nauwelijks hoef te zoeken.
Van mij hadden functies als kwaliteit ook geen apart knopje nodig, want ik schiet toch altijd en NEF, maar dan nog. Voordeel is in ieder geval dat ik zo een D4 of zo kan oppakken en nauwelijks hoef te zoeken.
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
Patrick schreef: . Voordeel is in ieder geval dat ik zo een D4 of zo kan oppakken en nauwelijks hoef te zoeken.

Laatst gewijzigd door John Hoenen op ma mar 24 2014 8:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- pd5wve
- Forumlid
- Contacteer:
ik heb ze bijde. altijd met de D7000 gefotografeerd en nu de D700 en ik vind het een openbaring. had ik veel eerder moeten doen. Ik heb er geen last van.
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;