Het buitengebied van Bennekom (plaatjes iets groter)

Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Het buitengebied van Bennekom (plaatjes iets groter)

Bericht door Faiz » wo mar 26 2014 10:08 pm

Even wat plaatjes geschoten vanmiddag. Had gehoopt dat de zon ietsjes lager zou staan.

1.
Afbeelding
2014 Bennekom-4968 by Spicy Faiz, on Flickr

2.
Afbeelding
2014 Bennekom-4983-2 by Spicy Faiz, on Flickr

3.
Afbeelding
2014 Bennekom-4984 by Spicy Faiz, on Flickr

(via een andere pc met internet explorer)
Laatst gewijzigd door Faiz op do mar 27 2014 10:22 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Het buitengebied van Bennekom

Bericht door Robert » wo mar 26 2014 10:14 pm

Het lijkt een mooie foto, maar ik kan het niet zien :D
Mag gerust groter.
groeten Robert

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » wo mar 26 2014 10:27 pm

Robert,

op de een of andere manier lukt het niet meer om de plaatjes groter te plaatsen. Er is iets bij Flickr veranderd waardoor ik niet meer op bijvb 800x600 kan plaatsen (of ik moet iets verkeerds hebben gedaan)

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » wo mar 26 2014 10:35 pm

Faiz,

Heb je de foto's verkleint tot max 1024/1280 voordat je ze bij flickr geupload hebt? Dat is noodzakelijk.
Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 82&t=44854" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten Robert

Jacob_O
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jacob_O » wo mar 26 2014 10:40 pm

Bij Flickr is de laatste dag(en) wat veranderd lijkt het wel, een copy & paste lukte mij ook al niet.
Ik moest de links uit een "delen als HTML" halen NADAT ik het formaat had gekozen.
Wat en hoe is mij ook (nog) niet duidelijk maar zo had ik het ook nog niet eerder meegemaakt.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » wo mar 26 2014 10:54 pm

Huh, nee joh, gewoon volle bak geupload. Moet toch ooit die 1TB vol krijgen :wink:
Ik heb wel in de settings een "Largest shared image size" gevonden en die op 1024 gezet, maar dat maakt ook niks uit.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Re: Het buitengebied van Bennekom (plaatjes iets groter)

Bericht door Faiz » do mar 27 2014 6:19 am

Plaatjes zijn aangepast. Formaat voor opslaan vanuit LR4 op 1024x1280 gezet in een nieuwe map op Flickr gezet en nu worden ze wel weergegeven. Ben alleen niet helemaal tevreden met de scherpte, als ik dat vergelijk met wat ik in LR4 zie.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do mar 27 2014 8:48 am

Erpeewee schreef: Heb je de foto's verkleint tot max 1024/1280 voordat je ze bij flickr geupload hebt? Dat is noodzakelijk.
Ben ik niet met je eens. Je moet juist NIET je foto's verkleinen als je ze bij een storage platform als flickr neerzet. Dan beperk je jezelf alleen maar...
Flickr biedt juist keurige keuzemogelijkheden om in allerlei lagere resoluties, dan je origineel, je foto's te delen. :idea:

Ik zie standaard de volgende resoluties bij flickr om links van je foto's te sharen: square (75/150x75/150), thumbnails, small (iets van 200-300x100-150), medium (ergens tussen de 500-800x200-400), large (1k, 2k), original (de volle resolutie). M.a.w. keuze genoeg. 8)

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » do mar 27 2014 9:20 am

CaptainHook schreef:
Erpeewee schreef: Heb je de foto's verkleint tot max 1024/1280 voordat je ze bij flickr geupload hebt? Dat is noodzakelijk.
Ben ik niet met je eens. Je moet juist NIET je foto's verkleinen als je ze bij een storage platform als flickr neerzet. Dan beperk je jezelf alleen maar...
Flickr biedt juist keurige keuzemogelijkheden om in allerlei lagere resoluties, dan je origineel, je foto's te delen. :idea:

Ik zie standaard de volgende resoluties bij flickr om links van je foto's te sharen: square (75/150x75/150), thumbnails, small (iets van 200-300x100-150), medium (ergens tussen de 500-800x200-400), large (1k, 2k), original (de volle resolutie). M.a.w. keuze genoeg. 8)

Dat werkte inderdaad in de oude situatie, voor de update bij Flickr, nog prima. Ik knalde tot voor kort gewoon 8megapixel in groot formaat erop, nooit een probleem. Kon voor het sharen gewoon het formaat kiezen waarmee ik de betreffende code kon kopieren (bij Fro Knows Photo is het max resolutie zelfs iets van 800 x zzz pixels). Sinds de update bij Flickr werkt dat kiezen van de resolutie om te sharen niet meer goed (eigenlijk helemaal niet meer). Lijkt alsof de resolutie van het "bron"bestand leading is. Ik heb vanmorgen de plaatjes die ik wilde posten op max 1024x1280 pixels opgeslagen en in een aparte map op Flickr geupload, en die plaatjes kan ik hier wel posten.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do mar 27 2014 9:50 am

@Faiz: flickr heeft sinds een paar dagen idd eea veranderd. Maar de resolutiekeuzes zijn er nog steeds hoor.
Ik heb het gisteren en vanochtend nog gebruikt. :) Foto's geupload in enorme resoluties en gewoon kleinere versies via de diverse links in flickr ter beschikking stellen.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » do mar 27 2014 10:14 am

CaptainHook schreef:@Faiz: flickr heeft sinds een paar dagen idd eea veranderd. Maar de resolutiekeuzes zijn er nog steeds hoor.
Ik heb het gisteren en vanochtend nog gebruikt. :) Foto's geupload in enorme resoluties en gewoon kleinere versies via de diverse links in flickr ter beschikking stellen.
Dan ben ik benieuwd hoe jij het voor elkaar hebt gekregen. Ik kies de punaise, klik op het pull-down lijstje op een resolutie van 1024 x zzz, kopieer dan de code die ik in het kleine rechthoekig balkje zie. (en dan volgt bij het plakken de foutmelding op het forum dat het bestand te groot is)

Ik zie nu ineens op een andere computer dat ik nog de oude weergave van Flickr heb als ik ben ingelogd. Dus niet de fancypancy website, maar de klassieke weergave. En ik heb het gister nog op mijn Macbook en Windows laptop geprobeerd. Kan het dan aan de browser liggen? (thuis: Safari en Firefox / andere computer: InternetExplorer)
Laatst gewijzigd door Faiz op do mar 27 2014 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door mqaa » do mar 27 2014 10:15 am

En gaat het dan ook goed met de EXIF info in de foto? Dacht eigenlijk dat die dan niet meer zichtbaar was als je hem hier in het forum plaatst.
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » do mar 27 2014 10:21 am

Ik had het goed gezien, mooie foto's Faiz :D

Vwb Flickr daar ben ik geen ervarings expert in. Ik zag alleen in de handleiding voor het plaatsen van foto's vanuit Flickr op het forum dat de foto's verkleind moeten worden.
Zelf exporteer ik mijn foto's op volle grootte vanuit Lightroom en verklein ze in 2 stappen in Photoshop, tot op forum formaat, waarbij de foto's telkens door mij wat verscherpt worden. Anders neemt de scherpte inderdaad af.
groeten Robert

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » do mar 27 2014 10:31 am

Thanks Robert :wink:

Maar wat een gedoe zeg! (ik zeg het niet vaak, maar "vroegâh was alles beterrrrr" :mrgreen: )

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do mar 27 2014 11:07 am

@Faiz; ik doe precies hetzelfde.
Het punaise symbool en dan 'Large 1024x681' (bij een specifieke foto) en dan pleur & sleur en het werkt (zelfs op dit forum). Dus tja...

Ik gebruik Mozilla FireFox (28.0) onder Win7 64bit met Adblock Plus geactiveerd.

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”