DannySan schreef:Over het plaatsen is al genoeg gezegd, en ik zou ze inderdaad graag hier met exif zien (dat geeft een stuk makkelijker advies).
Met een beetje moeite is dit wel te achterhalen, dus bij deze:
Foto 1 van je bericht:
Vangt wel je vriendin (de dame in wit shirt met vogel erop en blauwe sokken en zwart rokje neem ik aan?) maar de focus ligt volgens mij op de dame in oranje shirt rechts van haar?
Ik denk dat dat komt omdat je dan wel op "S" werkt, maar de focus-setting nog op AF-A hebt staan, net als je area-mode?
Dan kun je dus niet je focus exact "daar" leggen waar je wilt.
Foto 2 van je bericht:
Daar mist eigenlijk de focus; qua settings zit je hetzelfde als bij foto 1.
Je ISO staat op 100, als je die wat omhoog brengt kun je naar een snellere sluitertijd wat wellicht voor deze actiefoto handiger was geweest?
Foto 3 van je bericht:
Op zich wel een mooi moment, al had ik die liever nog iets meer van de zijkant (en profile) gezien.
Wellicht kun je hier iets mee?
Groet Danny
Hoi Danny ja d exif bestanden is geen probleem dat is 2 tellen werk

zal het even per foto er bij zetten.
1: Uhm mijn vriendin is de gene in het oranje shirt, daar lag inderdaad de focus op, maar ik merkte inderdaad dat met de focus af en toe dat het anders uit pakte. Ik wist toen nog niet van AF-c af dit ga ik over week uit proberen bij de hockey dan. Waar kan ik dit vinden op toestel, weet jij dat toevallig (anders moet de even handleiding erbij pakken)
2: wat bedoel met de focus?
3: Ja mee eens meer vanaf de zijkant moeten nemen, maar vind dit wel 1 van de mooie foto's die er tussen zit

.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900