Fotoreportage over een aidspatiënt.....
- Gabees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Fotoreportage over een aidspatiënt.....
Dit kwam ik tegen op Internet:
AIDS IN BEELD
Aids hebben is geen pretje. Klinkt lekker luchtig, maar als je de aantallen bekijkt van het aantal nieuwe aidsslachtoffers per jaar, lijkt het erop dat de wereld er minstens zo luchtig over denkt. Bij Aids wordt niet meer automatisch gedacht aan sterven, terwijl dat nog altijd een heel reële optie is. Hoe reëel, dat blijkt uit een pijnlijke fotoreportage van Robert die de laatste vier jaar van een aidspatiënt vastlegde in zwartwitfoto’s. Wie de fotograaf wil complementeren heeft pech, het was een reportage over zichzelf en Robert leeft niet meer. Indringende foto’s.
Sterven aan Aids
AIDS IN BEELD
Aids hebben is geen pretje. Klinkt lekker luchtig, maar als je de aantallen bekijkt van het aantal nieuwe aidsslachtoffers per jaar, lijkt het erop dat de wereld er minstens zo luchtig over denkt. Bij Aids wordt niet meer automatisch gedacht aan sterven, terwijl dat nog altijd een heel reële optie is. Hoe reëel, dat blijkt uit een pijnlijke fotoreportage van Robert die de laatste vier jaar van een aidspatiënt vastlegde in zwartwitfoto’s. Wie de fotograaf wil complementeren heeft pech, het was een reportage over zichzelf en Robert leeft niet meer. Indringende foto’s.
Sterven aan Aids
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Fotoreportage over een aidspatiënt.....
ik heb de indruk dat de fotograaf nog leeft.Gabees schreef: Wie de fotograaf wil complementeren heeft pech, het was een reportage over zichzelf en Robert leeft niet meer. Indringende foto’s.
Sterven aan Aids
Ralf Brunner heeft een website en werkt in Hamburg
http://www.ralfbrunner.com/
Die Reportage ist die fotografische Quintessenz aus vier Jahren Beobachtung und Begleitung eines Menschen, den ich durch die Fotografie kennen gelernt - und als Freund verloren hatte. *Alle vorkommenden Namen aus Rücksicht auf die Familie geändert."
(Ralf Brunner)
Vind het eerlijk gezegd niet echt prettige foto's, itt bijv. de beelden die we na de tsunami op de site van de NY times te zien kregen. Het is dus niet zozeer het menselijk leed wat me bij deze repo staat, maar het is een beetje to much wat mij betreft om 1 persoon zo in de kijker te zetten met zijn persoonlijke leed.
- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Fotoreportage over een aidspatiënt.....
Ik vind dat er erg mooie foto's op deze site staan zeg. Ook de onderschriften bij de reportage geven voor mij nog wat meer weer wat er nou precies gebeurde want soms was ik de draad wel ff kwijt.wil schreef: ik heb de indruk dat de fotograaf nog leeft.
Ralf Brunner heeft een website en werkt in Hamburg
http://www.ralfbrunner.com/
Ik vind het erg mooi zwart/wit...
Glurder vind ik toch heel anders dan weet de persoon niet dat er na gekeken word. Hij heeft hiermee een doel voor ogen gehad om deze reportage openbaar te tonen. Het doel is bij mij aangekomen.paparazzi schreef:Die vrouw met anorexia (voor dat kledingmerk bedoel je?) vind ik wel 'n goed shock effect hebben en 'n sterke foto. Denk dat 't feit dat ik me bij deze uitgebreide repo een gluurder voel mij vooral tegenstaat. Ook al heeft dit slachtoffer er blijkbaar zelf voor gekozen.
Het is jou persoonlijk gevoel hierbij.

NAS Buikpijn